پیشنهاد صندوق رفاه برای ارتقای کیفیت غذای دانشجویان

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه این صندوق از کیفیت غذای دانشجویان راضی نیست،از طرح پیشنهادی توسط صندوق رفاه دانشجویان به دولت جهت ارتقای کیفیت غذای دانشجویان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدا‌ن‌مهر با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان از کیفیت غذایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها راضی نیست، افزود: بودجه مورد نیاز برای غذای دانشجویان 1200 میلیارد تومان است،در حالی که در این حوزه فقط 440 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اعطا می‌شود. پیشنهاد صندوق رفاه دانشجویان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این است که دولت ما به تفاوت 440 میلیارد تومان تا 1200 میلیارد تومان را در قالب تسهیلات در جهت ارتقای زیرساخت‌ها و تبدیل آشپزخانه‌ها از آشپزخانه سنتی به صنعتی اعطا کند.

او افزود: همچنین در بودجه سال 95 اختصاص 100 میلیارد تومان یارانه تغذیه به دانشگاه‌ها دیده شده است که چنانچه تصویب شود، این سازمان 100 میلیارد تومان در بخش ارتقای تغذیه و تنوع تغذیه به دانشگاه‌ها تخصیص می‌دهد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در پایان با اشاره به آسب شناسی غذای دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان در حال مطالعه و آسیب شناسی وضعیت تغذیه و سلف سرویس دانشگاه‌ها است تا بر اساس نتایج آن در جهت عدالت محوری، ارتقا و تنوع غذایی گام برداشته و غذایی که به داشجویان ارائه می‌شود را قیمت گذاری کند.

20104

کد خبر: 646120

وب گردی

وب گردی