علیرضا  دبیر:  حسابرسی‌ از شهرداری باید دوباره در دستور کار شورا قرار گیرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: حسابرسی‌های مربوط به سال 92 پنج منطقه شهرداری تهران، انجام شده و بررسی ادامه حسابرسی‌ها باید در دستور کار شورا قرار گیرد و کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی دارد در هر تاریخی که نظر اعضای شورا باشد آن را به صحن شورا بیاورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر با اشاره به اینکه حسابرسی سال 92 از پنج منطقه آماده است و تلفیق سال 90 هم انجام شده است، بررسی گزارش‌های حسابرسی در صحن علنی را ضروری دانست و گفت: ما در ارائه گزارش تلفیق بودجه عقب هستیم و باید با سرعت بیشتری گزارش‌های تلفیق را به صحن بیاوریم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به تأخیر در ارائه گزارش تلفیق سال 91 اشاره کرد و گفت: برای ارائه گزارش تلفیق سال 91 شهرداری تأخیر داشته است که اشتباه است اما به اعضای شورا قول داده‌اند که سریعا تأخیری که مربوط به سال‌های گذشته است را جبران کنند.

دبیر در ادامه به حسابرسی‌ها از سازمان‌های شهرداری هم اشاره کرد و گفت: پیش نویس حسابرسی از سازمان‌های شهرداری تهران در سال 93 آماده است و اگر در دستور کار شورا قرار گیرد آن را به صحن شورا می‌آوریم.

دبیرهمچنین به تفریغ سال 93 اشاره کرد و گفت: تفریغ سال 93 کمتر از یک ماه دیگر آماده است و آن را به صحن شورا خواهیم آورد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مهمترین ابزار نظارتی شورا بحث حسابرسی‌ها است باید آن را جدی گرفت تا با ارائه آن در صحن شورا مردم نیز از چند و چون کارها در شهرداری تهران اطلاع پیدا کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: ورود ما در سال گذشته به بحث حسابرسی‌ها باعث شده تا بساط بخشی از بی انضباطی‌های مالی در شهرداری برچیده شود و مدیران به راحتی هر چیزی را امضاء نکنند، اعضای شورا باید از این ابزار با قوت استفاده کنند.

20103

کد خبر: 648524

وب گردی

وب گردی