شب بزرگداشت ریچارد فولتز در خانه اندیشمندان علوم انسانی

شب بخارای ریچارد فولتز استاد ایرانشناس دانشگاه کونکوردیا در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت بخارا، پروفسور ریچارد فولتز در ۱۹۶۱ در شهر کلمبوس واقع در ایالت اهایوی آمریکا به دنیا آمده است. فولتز دکترای تاریخ و مطالعات خاورمیانه خود را از دانشگاه هاروارد اخذ کرده است و در گروه علوم دین دانشگاه کنکوردیای مونترال نیز تدریس می‎کند و در آنجا بخش ایرانشناسی را تأسیس کرده است. با توجه به آن که پروفسور فولتز تاریخ شناس ادیان نیز هست مقاله های بسیاری در این زمینه به رشته تحریر در آورده است.

فولتز بر نقش مهم ایرانیان در تاریخ جهان ، به خصوص در حوزه ادیان، تأکید دارد و در اخلاق زیست محیطی و حقوق حیوانات در اسلام و دین زرتشتی مقالاتی نوشته است.

در عین حال پروفسور فولتز زبان فارسی و زبان‎شناسی کاربردی را در دانشگاه یوتا آموخته و مدرس دانشگاه‎های کویت، براون، کلمبیا و فلوریدا بوده است. فولتز پیش از ورود به حوزه‎های آکادمیک سال‎های متمادی به عنوان نوازنده، منتقد سینما و سفرنامه‎نویس در اروپا فعالیت می‎کرد.

ریچارد فولتز که بنیانگذار و مدیر مرکز مطالعات ایرانی در کونکوردیا است ، ده کتاب و بیش از صدها مقاله تحقیقی منتشر کرده است . پروفسور فولتز به تازگی کتاب « ایران در تاریخ جهان» را با ترجمه ع.پاشایی توسط نشر دیبایه روانه منتشر کرده است.

سخنرانان این شب: محمد استعلامی، ع.پاشایی، کارلو چرتی، محمود جعفری دهقی،طهمورث ساجدی، سید مجید حسینی و علی دهباشی.

نشانی: خیابان استاد نجات اللهی، نبش ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن فردوسی

502502

کد خبر: 648893

وب گردی

وب گردی