احداث پارک 5هزار متری آموزش ترافیک در مرکز تهران

پارک 5هزار متری آموزش ترافیک با دسترسی راحت به ایستگاه مترو جوادیه از سوی شهرداری منطقه 11تهران برای استفاده کودکان مرکز و جنوب شهر تهران در حال احداث است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام خبر احداث پارک 5هزار متر مربعی آموزش ترافیک که هم اکنون از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه در محل بوستان تبسم در دست اقدام است ؛ گفت: در محدوده اراضی انبار نفت که پیش از این سوله های قدیمی و متروکه و زمین های وسیع بدون کاربری قرار داشت ؛ احداث بوستان 6 هکتاری ، پارک 5 هزار متری آموزش ترافیک ، مجموعه تفریحی و گردشگری ، فضاهای ورزشی و دوچرخه سواری و ... در دست انجام است .

او افزود: طراحی نقشه فاز اول پارک آموزش ترافیک تهیه و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته آبادیان پارک ترافیک که مدل کوچک شده یک شهر است دارای خیابان ، مترو ،پیاده رو ، پل هوایی، چراغ راهنما، مسیر دوچرخه ، فضاهای آموزشی ،فضاهای اداری ، آمفی تئاتر و ... است و مخصوص بچه ها ساخته می شود تا همراه والدین و یا اولیای مدارس برای آموزش عملی و تئوری رفتارهای ایمن ترافیکی به آنجا بروند.

او ضمن بیان این که پارک آموزش ترافیک علاوه بر تابستان در ایام تعطیلات نوروز نیز فعال خواهد بود؛گفت : برگزاری تئاتر نمایشی ، انجام مسابقات و تشکیل کار گروه برنامه های ویژه ای است که در پارک ترافیک انجام می شود تا دانش آموزان بدانند به عنوان عابر پیاده یا سرنشین خودرو و یا در وسائل حمل و نقل عمومی چه نکات ایمنی را باید رعایت کنند.همچنین با تابلوها ی راهنمایی و رانندگی و خط های سفید آشنا می شوند.

آبادیان همچنین گفت : احداث پارک آموزش ترافیک در ضلع جنوبی بوستان تبسم و در مجاورت ایستگاه مترو جوادیه فرصت مناسبی برای دسترسی تمام کودکان و دانش آموزان محله های مرکزی و جنوبی شهر تهران به استفاده از این پارک و برنامه های تفریحی و آموزشی آن است.

105105

کد خبر: 649074

وب گردی

وب گردی