چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد

چین ماهواره غیر نظامی را به فضا پرتاب کرده که قادر به گرفتن تصاویر سه بعدی از اجسام با وضوح بالا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، چین ماهواره غیر نظامی نقشه برداری با وضوح بالا را از سکوی پرتاب ماهواره Taiyuan در استان «شانک سی» به فضا پرتاب کرد. نام این ماهواره Ziyuan III ۰۲ و به وزن ۲.۷ تن است.

این ماهواره بر روی یک راکت Long March ۴B قرار گرفت و به فضا پرتاب شد. استفاده از راکت های Long March ۴B در ماموریت های پروازی برای دویست و بیست و هشتمین بار است که در چین به کار گرفته می شود.

همچنین ماهواره Ziyuan III ۰۲ دو ماهواره NewSat از کشور اروگوئه را با خود به فضا حمل کرد. هر سه ماهواره به مدارهای از پیش تعیین شده خود با موفقیت وارد شدند.

قرار است از ماهواره چینی در امور بررسی منابع زمینی، پیشگیری از بلایای طبیعی، توسعه کشاورزی، مدیریت منابع آبی، برنامه ریزی شهری و امور دیگر استفاده شود. Ziyuan III ۰۲ به عنوان دومین ماهواره ای است که چین در راستای سیستم نقشه برداری سنجش از راه دور تولید کرد و قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی از این نوع ماهواره ها در چین ساخته شود.

ماهواره Ziyuan III ۰۲ به ماهواره قبلی Ziyuan III ۰۱ که در سال ۲۰۱۲ میلادی پرتاب شد، می پیوندد تا بتواند تصاویر ۳ بعدی با وضوح بالا بگیرد.

در واقع ماهواره Ziyuan III ۰۲ می‌تواند تصاویر سه‌بعدی از اجسام ۲.۵ متری و بزرگتر را ثبت کرده و با استفاده از یک مسافت‌یاب لیزری آن برد، انحراف موقعیت عمودی را به یک متر کاهش دهد.

20104

کد خبر: 649668

وب گردی

وب گردی