روند ارتقاء رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم از زبان سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی

سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: براساس آمار تامسون رویترز، دانشگاه آزاد اسلامی 22 پله ارتقاء رتبه داشته و از رتبه 187 به 165 رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، میترا طباطبایی، سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با نحوه ارتقاء رتبه مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز گفت: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این در پایگاه تامسون رویترز 187بود و اخیرا با توجه به اینکه آدرس دهی تعدادی از مقالات را به نام دانشگاه این پایگاه ثبت کردیم و تعدادی مقالات جدید نیز توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاه تامسون رویترز افزوده شده، براساس آمار تامسون رویترز دانشگاه آزاد اسلامی 22 پله ارتقاء رتبه داشته و از رتبه 187 به 165 رسیده است.

او با بیان اینکه تعداد کمی از مقالات دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این به اسم دانشگاه ثبت نرسیده بود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارش به تامسون رویترز از این پایگاه خواست تا آدرس این مقالات را اصلاح کند، این اصلاح انجام شد و از طرفی دیگر نیز تعدادی مقالات جدید توسط اعضای هیات علمی و محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به این سایت اضافه شد و همین باعث شد تا 22 پله ارتقاء رتبه به جلو داشته باشیم.

طباطبایی با اشاره به نشست روسای پژوهش و فناوری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد مقدس گفت: در این نشست 2 روزه که با حضور معاونان پژوهشی واحد های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد ما نیمی از وقت خود را به بررسی نرم افزار اصالت سنج پایان نامه ها اختصاص دادیم. چگونگی ثبت پایان نامه، چگونگی اصالت سنجی پایان نامه ها را با هم دیدیم و از معاونان خواستیم که پیشنهادات خود را در این زمینه به ما برسانند تا نرم افزار را ارتقاء دهیم.

او ادامه داد: از سوی دیگر به بحث های موجود در اداره گسترش علم و علم سنجی از قبیل دسترسی به منابع الکترونیک، اصلاح آمار مقالات هر واحد و استان در پایگاه اسکوپوس، فعال تر شدن شورای انتشارات استان ها و واحد ها و اهمیت دادن به بحث کنترل مجلات بی اعتبار پرداختیم.

سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدها موظف به ارسال آمار مقالات خود به این مرکز هستند گفت: واحدها مشغول ارسال آمار مقالات خود بر روی پایگاه اسکوپوس هستند و تا کنون چند استان این آمار را ارسال کرده اند.

طباطبایی با اشاره به روند تایید نرم افزار اصالت سنجش پایان نامه گفت: نرم افزار اصالت سنجی پایان نامه ها باید تاییدیه شورای فناوری اطلاعات را بگیرد و مدت زمانی که طول می کشد تا این نرم افزار تاییدیه نهایی را از سوی شورای فناوری اطلاعات بگیرد و این مدت زمان بستگی به سرعت پیشروی کار نرم افزار دارد. بخشی از مراحل را به شورای فناوری اطلاعات گزارش کرده ایم و تا آخر خرداد جمع بندی دیگری بر روی آن انجام خواهد شد تا بتوانیم تاییدیه نهایی را بدست آوریم.

20104

کد خبر: 649808

وب گردی

وب گردی