60 درصد مدارس بخش مرکزی تهران فرسوده هستند

شهردار منطقه 11 تهران گفت: به منظور مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه و کاهش خسارات جانی و مالی در مدارس بخش مرکزی شهر تهران که 60 درصد آن ها در بافت فرسوده قرار دارند ؛ احصاء مخاطرات 22 مدرسه در اولویت قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز محدوده منطقه 11 شهرداری تهران با 131 مدرسه و 37هزار دانش آموز دارای 45 درصد بافت فرسوده شهری است که 73 مدرسه در بافت فرسوده قراردارند.

نصرالله آبادیان دراین باره گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه 11 ، در راستای اجرای طرح"مدرسه آماده " که از سال گذشته با هدف ایجاد آمادگی در مدارس برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آغاز شده است ؛ اقدام به تشکیل سند مخاطرات با همکاری کارشناسان سازمان آتش نشانی در مدارس کرده است.

اوبا بیان این که سند مخاطرات مدارس بافت فرسوده و دارای عمر بالای بنا ؛ به منظور بررسی وضعیت کنونی، رفع مشکلات و بهبود آن ها تهیه در دست تهیه است؛ افزود: در این سند موارد ایمنی و خطرهای مربوط به وضعیت حیاط، کلاس ها، آبدارخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، تأسیسات الکتریکی، خاموش کننده ها، دستگاه های اعلام حریق و درهای مدارس مورد بررسی کارشناس سازمان آتش نشانی قرار می گیرد تا پس از تکمیل این سند اقدامات لازم برای رفع مشکلات و تأمین نیازها انجام شود.

او گفت: سال گذشته نیز برای 22 مدرسه واقع در بافت فرسوده منطقه به درخواست اداره آموزش و پرورش سند مخاطرات تشکیل شد و در ادامه اجرای طرح "مدرسه آماده" در سال 95 22مدرسه دیگر در اولویت قرار گرفته اند که از ابتدای سال تاکنون این سند در مدارس دخترانه موسویان، فلسطین و مدارس پسرانه احمدیه اسلامی و چمران تشکیل شده است.

105105

کد خبر: 650533

وب گردی

وب گردی