معاون وزیر علوم: دانشگاه ها می توانند به ازای هر هیات علمی یک کارمند داشته باشند

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد کارکنان مراکز آموزش عالی در وزارت علوم تعیین شده و براساس آن دانشگاهها می توانند به ازای هر عضو هیات علمی یک کارمند داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد حسین امید در نشست روسای کمیسیون های دائمی هیات های امنای دانشگاه ها گفت: مذاکرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.

او گفت: چابک سازی سازمانی و کاهش تشکیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه های دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است و دانشگاه ها می توانند با برنامه های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به کاهش نیروی انسانی خود اقدام کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: ایجاد یا گسترش تشکیلات و شروع طرح های عمرانی جدید نیز در دستور کار وزارت علوم نیست و این وزارتخانه تنها از آن دسته از طرح های عمرانی حمایت می کند که توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.

امید با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم آمادگی دارد تا به دانشگاه ها در زمینه تدوین صحیح این برنامه ها کمک کند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.

او گفت: همه دانشگاه ها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را کامل کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: امسال سال تنوع بخشی به منابع تامین بودجه دانشگاه ها است و دانشگاه ها باید تلاش کنند از محل فعالیت های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی، قرارداد با صنایع وشهریه دانشجویی در آمدهای اختصاصی خود را افزایش دهند و از اتکا به بودجه های دولتی بکاهند.

20104

کد خبر: 650703

وب گردی

وب گردی