دی‌میستورا: شرایط برای برگزاری دور سوم مذاکرات سوریه مساعد نیست

«استفان دی‌میستورا،» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز پنجشنبه گفت سازمان ملل متحد دور جدید مذاکرات صلح سوریه را در ژنو برگزار نخواهد کرد؛ مگر آنکه مقامات همه طرف ها با بندهای توافق انتقال سیاسی تا ضرب الاجل یکم اوت (11 مرداد) موافقت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دی‌میستورا افزود در همین حال نشست های فنی بدون سر و صدا در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد تا درباره مسائلی از جمله نقش ارتش سوریه و نهادهای ملی پس از هرگونه موافقتنامه صلح گفتگو شود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: «من همین چند روز پیش به شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاع دادم زمان برگزاری دور سوم مذاکرات داخلی سوریه هنوز فرا نرسیده است. زیرا ما می دانیم که دور سوم از این مذاکرات باید جدی و واقعی باشد و این بدین معنی است که باید گام هایی واقعی در جهت انتقال سیاسی با هدف پایان دادن به جنگ پنج ساله در سوریه برداشته شود.»
دی‌میستورا بیان داشت: گزینه کمک رسانی هوایی یعنی انداختن غذا با استفاده از بالگرد و هواپیما در مناطق تحت محاصره که نیازمند موافقت دمشق با استفاده از حریم هوایی سوریه است، همچنان پابرجاست؛ اما اعزام کاروان های زمینی ارزانتر و مؤثرتر است.
۳۰۰۳۰۰
کد خبر: 651861

وب گردی

وب گردی