تهران ایسکانیوز: انجمن نقاشان آبرنگ ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین نمایشگاه گروهی هنرمندان آبرنگ ایران را برگزار می کند.
علی اکبر ابراهیمی، نماینده انجمن بین المللی هنرمندان آبرنگ جهان، درباره برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی ایسکانیوز گفت: در جلساتی که با مسئولان اداره کل ارشاد استان تهران داشتیم، این اداره اعلام همکاری کرد و قرار شد دومین نمایشگاه هنرمندان آبرنگ در ساختمان نگارخانه رسول مهر برگزار شود.
ابراهیمی، ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از 60 هنرمند آبرنگ کشورمان روی دیورا خواهد رفت که در این میان هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار هم حضور خواهند داشت، در واقع هدف این نمایشگاه معرفی و تشکیل نوعی گردهمایی این نقاشان است.
این هنرمند نقاش، با اشاره به این که بسیاری از هنرمندان نامی این عرصه از طریق ارسال نامه رسمی از سوی اداره کل ارشاد دعوت شده و خواهند شد، افزود: در این همایش دو بخش اصلی وجود دارد، در بخش اول هنرمندان فعالی که خود آموزشگاه یا نمایشگاهی برای هنر نقاشی با آبرنگ دایر کرده اند شرکت می کنند و بخش دوم همایش نیز به هنرمندان نامی و پیشکسوت اختصاص داده شده است.
ابراهیمی اضافه کرد: در طی مدت برپایی نمایشگاه، کارگاه های آزادی برای آموزش تکنیک های تازه آبرنگ نیز برگزار خواهد شد و در روزهای سوم و چهارم کارگاهی زنده با حضور سی هنرمند را در برنامه داریم که علاقمندان می توانند در طی آن از نزدیک با روند خلق آثار هنرمندان نامی آشنا شوند.
نماینده انجمن بین المللی آبرنگ در ایران با بیان این که هنوز دبیری برای این انجمن انتخاب نشده است و او تنها نماینده ای برای ترویج و سازماندهی این هنر از طرف انجمن بین المللی آبرنگ است، گفت: در همایشی که اول ماه مارس 2014 مصادف با دهم اسفند 92 از سوی انجمن بین المللی آبرنگ برگزار شد، قرار بر این شد تا برخی هنرمندان به عنوان نماینده در کشورهایشان با همکاری مقامات مسئول و ایجاد ارتباط با مدیران فرهنگی انجمن آبرنگ را در محل زندگی شان سازماندهی و تقویت کنند که ایران نیز یکی از آن ها بود.
وی افزود: از جمله هنرمندان ایرانی دیگری که در این همایش بین المللی حضور داشتند می توان به علی گلباز و نیلوفر رضایی اشاره کرد که جز اعضای هیات داوران نیز بودند.
به گفته این هنرمند، گردهمایی پیشین این انجمن در ایران با حضور 40 هنرمند و 70 اثر در نگارخانه بهزاد برگزار شده بود که بیشتر هنرمندان شرکت کننده در آن را جوانان تشکیل می دادند. این نمایشگاه آثاری از هنرمندان اصفهان، شیراز، تهران و ... را در بر می گرفت و هنرمندان پیشکسوتی چون ناصر نورمحمدزاده، احمد حمیدی، نادر مهذب نیا، حسین هادی پور و ... در آن حضور داشتند.
کد خبر: 65239

وب گردی

وب گردی