تجدید میثاق دانشگاهیان واحد تهران مرکزی با پدر موشکی ایران

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به همراه جمعی از معاونان و مسئولان واحد تهران مرکزی در دیدار صمیمانه‌ای با خانواده معزز شهید حسن طهرانی مقدم یاد و خاطره‌اش را گرامی داشتند و با پدر موشکی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسکنیوز به نقل از آنا، دکتر مهرداد نوابخش در این دیدار صمیمانه که روز گذشته صورت گرفت با بیان اینکه شهدا تاج سر ما هستند، گفت: شهید سردار طهرانی مقدم دانشمندی معنوی و متعهد کشور بود. ما دانشگاهیان باید بتوانیم از معرفت وجودی و دانش این شهید در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره ببریم.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه معرفت وجودی این شهید در برپایی بزرگترین مرکز تحقیقاتی موشکی با دانشجویان متعهد همراه است، گفت: اخلاص و معنویت شهید او را از حوزه خودشناسی به خداشناسی رساند در همین راستا ما نیز امروز گردهم آمدیم تا با تجدید میثاق با شهید طهرانی مقدم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پژوهشکده موشکی را راه‌اندازی و به نام این شهید ارزشمند نامگذاری کنیم.

رئیس واحد تهران مرکزی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم به واقع از خودشناسی به خداشناسی رسید، تصریح کرد: 90 درصد کلاس‌ها برای انسان‌شناسی و معرفت نفس است. سعی ما بر این باشد معرفت شناسی را با حمایت معنوی، علمی و با حضور خانواده شهدا در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

دکتر احمدرضا خزایی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نیز بیان کرد: شهید طهرانی مقدم پدر علم موشکی ایران و یک انسان معنوی و علمی است و این باید الگوی ما دانشگاهیان باشند.

سردار محمد طهرانی مقدم، برادر شهید طهرانی مقدم نیز در این مراسم با بیان اینکه حاج حسن عاشق ولایت بود، گفت: تمسک به اهل بیت (ع) و برپایی مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از برجستگی‌های این شهید بود. بنده بر این باورم که شهدا در این حسینیه حضور دارند و موجب معنوی شدن این فضا شده اند و ما نیز در محضر شهدا هستیم شهدایی که روزی ده بار از آنان طلب مغفرت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های سراسر کشور مجالسی را به نام شهید اقامه کردند که دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز بود.

برادر شهید با بیان اینکه این شهید بزرگوار حدود 50 ابداع قابل ثبت داشته است، تاکید کرد: اقتداری که نظام ما در دنیا دارد و مثل کوه ایستاده بخاطر عزت شهدای ما است.

وی به نقل قول از مقام معظم رهبری گفت: این شهید هرقولی که داد عمل کرد پس ما همه باید یاد بگیریم که اینچنین باشیم.

وی یادآور شد: اگر کسی می‌خواهد دانشمند برجسته شود و به این مقام برسد باید با برجستگان نشست و برخاست داشته باشد و کسب علم و دانش لازم است اما کافی نیست. بلکه باید با دو بال حرکت کرد یکی علم و دانش و دیگری بال معنویت و ولایت و معنویت. حالا تکلیف ما این است که دست به دست هم بدهیم و دانشمند برجسته بسازیم و راهی را باز کنیم برای ورود جوانان مشتاق به علم و دانش و این امر میسر نیست مگر با کمک تک تک شما عزیزان که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعالیت دارید.

برادر شهید افزود: در وصف شهید همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: سردار بی ادعا، دانشمند برجسته، پارسای پرهیزگار.

جانباز و عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم گفت: با حمایت دکتر نوابخش، پژوهشگاه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به نام شهید دکتر حسن طهرانی مقدم مزین شده است. این مرکز با پشتوانه قوی و با حضور استادانی مجرب، متعهد و متخصص فعالیت خود را آغاز می‌کند.

دکتر جلالی افزود: یاد و نام شهید طهرانی مقدم افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

20101

کد خبر: 652542

وب گردی

وب گردی