آخرین اخبار از تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس دهم

نماینده ادوار مجلس با اشاره به فضای سیاسی مجلس دهم اظهار داشت:فراکسیون ولایت که با ائتلاف اعتدالیون اصولگرا و نمایندگان همسو با جبهه پایداری تشکیل شد فقط یک نقطه مشترک داشت و آن هم ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم بود .

به گزارش ایسکانیوز، داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:حالا که این اتفاق افتاد و لاریجانی با 237 رأی ریاستش بر مجلس تثبیت شد دیگر ضرورتی بر بقای ائتلاف مقطعی و موسمی وجود ندارد. در واقع ائتلاف شکننده اصولگرایان اعتدالی با اصولگرایان تندرو به پایان راه رسید و تشکیل فراکسیون اعتدال با حضور اعتدالیون مجلس کلید خورد.

این نماینده ادورا مجلس ادامه داد: براساس آخرین اخبار هیات موسس فراکسیون اعتدال تشکیل شده است و درواقع این فراکسیون شبیه همان رهروان ولایت مجلس نهم است که نمایندگان مستقل و اعتدالی طیف های مختلف را در خود جای خواهد داد.

وی افزود: به طوریکه بانیان تشکیل فراکسیون اعتدال می گویند مجموعه آنها بیش از 100 نماینده را جذب می کند و انشقاق آنها از فراکسیون ولایت موجب شکسته شدن آرای علی لاریجانی در انتخابات هیات رییسه سال آینده نمی شود چون او ظرفیت رأی هرسه فراکسیون امید، ولایت و اعتدال را پشت سر خود دارد.

قنبری ادامه داد:امروز علی لاریجانی در سه حوزه اختصاصی، کلان اصولگرایی و عام مجلس سیاست های مدنظر خود را دنبال می کند با فراکسیون اعتدال طرح بحث می کند با فراکسیون اصولگرایی بر آن مهر تأیید می زند و در جایگاه ریاست مجلس آن ایده را به اجرا در می آورد .حال آنکه نمایندگان همسو با پایداری چاره ای جز تبعیت ندارند چراکه سرباز زدن از تأیید به انزوای کامل آنها در کل دوره چهار ساله مجلس دهم می انجامد.

201/201

کد خبر: 652734

وب گردی

وب گردی