حشمتیان:روحانی مورد حمایت مستقلین در انتخاب 96 است

رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران با اشاره به ضرورت تغییرات در کابینه دولت ،گفت: مستقلین و اعتدالگرایان از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 حمایت می کنند .

قدرتعلی حشمتیان در گفتگو با ایسکانیوز درباره علت حمایت اصولگرایان از نامزدی حجت الاسلام روحانی در انتخابات 96،گفت : در حال حاضر اصولگرایان کاندیدای رای آوری در سطح کشور ندارند و در حالی بحث حضور احمدی نژاد در انتخابات بیان می‌شود که در بین اصو لگرایان مخالف جدی دارد و اصلاح طلبان و مستقلین هم در کل مخالف او هستند.

احمدی نژاد جایگاه ویژه ای در کشور ندارد

رییس جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران با بیان اینکه برعکس تبلیغاتی که در کشور می‌شود احمدی نژاد جایگاه ویژه ای ندارد، تاکیدکرد: اگر اصولگرایان او را به عنوان کاندیدای خود معرفی کنند ضربه می‌خورند و از سوی دیگر هم بحث حضور افرادی مانند جلیلی و قالیباف به عنوان کاندیدای سال 96 اصولگرایان مطرح می‌شود که تاکنون ابراز تمایلی از سوی آنها نشده است.

او با بیان اینکه در سطح کشور بحث کاندیداتوری روحانی و احمدی نژاد مطرح است که به طور طبیعی هر آدم عاقلی به روحانی روی می‌آورد، افزود: اصولگرایان احساس کردند با حضور آقای روحانی جایگاهشان محفوظ می ماند ؛ بنابر این مجبورهستند که بین این دو گزینه آقای روحانی را انتخاب کنند.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران،گفت: ما مستقلین و اعتدالگرایان از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 حمایت خواهیم کرد، تا کنون ریاست جمهوری 8 ساله بوده و بایداین روند ادامه یابد و همچنین انتقادات خود را نیز نسبت به عملکرد دولت مطرح خواهیم کرد .

ترمیم کابینه دولت یازدهم لازمه ماندن روحانی بر مسند ریاست جمهوری است

حشمتیان با بیان اینکه ترمیم کابینه دولت یازدهم لازمه ماندن روحانی بر مسند ریاست جمهوری است،افزود:باید در کابینه دولت تغییراتی ایجاد شودو جابجایی وزرا،فرمانداران و استاندارانی که در سه سال گذشته کارآمدی چندانی نداشتند از جمله مواردی است که روحانی با توجه به آن محبوبیت خود را بیشتر خواهد کرد ،لذا برخی از استانداران و فرمانداران همچنان به راه و رسم دوره احمدی نژاد عمل می‌کنند.

نایب رئیس خانه احزاب ایران در ادامه با اشاره به وضعیت خانه احزاب گفت : دببرخانه احزاب مکانی که برای فعالیت اعضاء این مجموعه از سوی شهرداری و وزارت کشور در نظر گرفته شد را تحویل گرفتند؛ اما هنوز تجهیز نشده است و تاکنون شهرداری و دولت همکاری لازم را با ما نداشته اند و مکانی که در نظر گرفتند از روی اجبار پذیرفتیم.

ضیافت افطار جمعیت مستقل در هفته آتی

او با اشاره به برگزاری جلسات خانه احزاب بیان کرد: این جلسات هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، که هفته قبل در دفتر آقای شهاب الدین صدر برگزار شد و دوشنبه آینده هم،قبل ازضیافت افطاری سنواتی جمعیت مستقل ایران اسلامی برگزار می شود.

حشمتیان افزود: درحال حاضر کارهای روزمره خانه احزاب در حال انجام است که به طور مثال تقاضای ملاقات از روسای جمهور و مجلس صورت گرفته است.

نایب رئیس خانه احزاب با تاکید بر اینکه خانه احزاب مجموعه صنفی است و در امور سیاسی دخالت ندارد گفت :کمیته های خانه احزاب تشکیل شده که نظر کارشناسی ارائه می کنند و در زمان لازم به انتشار بیانیه و اطلاعیه می پردازند . و اکنون دستور جلسات پیرامون مسائل احزاب کشور و جابجایی محل و تجهیز خانه احزاب است که امیدواریم قبل از دوره اتمام ریاست حسن غفوری فرد در 26 /5 /95 احزاب بتوانند در محل جدید مسقر شوند و به کارهای روزمره خود بپردازند.

او با بیان اینکه اعضای کمیته ها مشخص شدند و تنها برخی از آنها در حال تکمیل اعضا هستند، گفت:خانه احزاب فعال است اما آن فعالیتی که مد نظر داریم انجام نشده است لذا خانه احزاب با وجود فعالیت کنونی بیشتر از این می توانست فعال شود .

نایب رئیس خانه احزاب بیان کرد: باید در زمینه های ملاقات با سران، برنامه ریزی و ارائه طرح به دولت، بررسی قوانین مصوب مجلس توجه بیشتری صورت گیرد.

203/201

کد خبر: 652923

وب گردی

وب گردی