برگزاری ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

ششمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به منظور بحث و بررسی در خصوص مهم‌ترین موضوعات آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، پژوهشی، اداری و مالی و عمرانی وهمچنین بررسی پیشنهادهای رؤسای واحدها در سالن جلسات شهیدمطهری واحد نراق برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که با حضور دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، بهروز بهرامسری رییس دبیرخانه هیأت امنای استان، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان ،دکتر ذبیح پیرانی رییس شورای آموزشی استان، مدیر حراست استان و مدیرروابط عمومی استان برگزار شد،خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات وخیر مقدم به روسای واحد های دانشگاهی ومهمانان بیان کرد : از اینکه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد نراق برگزار می شود بسیار خرسند هستیم و تشکر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از دعا ابوحمزه ثمالی وتاکید بر تبرک جویی به آموزه های دینی گفت: در این دعا مضامین بسیار عالی و متعالی وجود دارد،از این دعا استفاده می شود که خیر فقط روزه داری و اقامه نماز نیست بلکه حسن تدبیر،خدمت به دیگران ،گره گشایی مشکلات دیگران از مصادیق حکمت وخیر هست.

حجت الاسلام خیری درادامه بیان کرد: پایه و اساس این دعا در رابطه با توحید و معرفت نسبت به پروردگار که شالوده دین است استوار است و استنباط می شود که بدون توجه خاص پروردگار به انسان شناخت و معرفت حاصل نمی شود،ذات اقدس الهی است که باید لطف کند وفضلشان را شامل حال بنده نمایدتا بنده اهل معرفت شود .

نظام آبادی دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن تشکر از میزبانی واحد نراق و آروزی قبولی طاعات وعبادات در ماه مهمانی خدا بیان کرد: در خصوص نهایی کردن وپیگیری ساختمانها واراضی که فاقد پروانه ساخت وپایان کار هستند هم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و هم هیأت امناء بسیار براین مساله تاکید دارند وضرورت دارد که واحد ها دراین خصوص اهتمام ویژه داشته باشند .

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش ساها واحدهای اراک،ساوه، نراق ،خمین ومحلات که از آزمایشگاه های بیشتر برخوردارند طبیعا باید درجهت جذب درآمد از طریق ساها زحمات بیشتری متقبل شوند.

دبیرهیات امناء استان مرکزی درادامه بیان کرد: پیگیری مطالبات واحدها از اداره بهزیستی بسیار مورد تاکید است و واحدها موظف هستند که ماهیانه گزارش مطالبات و وصول مطالبات را به استان اعلام کنند.

وی با اشاره به موضوع پرداخت کارانه به کارکنان و کنترل هزینه ها در واحد ها گفت: کارانه فقط به کارکنانی که حق مهارت وحق تخصص دریافت نمیکنند پرداخت شودتارضایتمندی کارکنان بیشتر وعدالت دروضعیت حقوقی پرسنل مرتبط رعایت شود.

رییس واحد اراک بیان کرد: نقطه نظرات واحدها در پایش بخشنامه ها نیز مورد تاکید است وواحدها با ارائه پیشنهادهای سازنده می توانند ما را در بررسی و پایش دقیق بخشنامه ها کمک کنند.

دکتر نظام آبادی در خصوص حق جذب اعضای هیأت علمی خاطرنشان کرد: ما دنبال پرداخت عادلانه حق جذب هستیم ویکپارچه سازی پرداخت حق جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی مورد نظرشورای استان است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های درس مقاطع تحصیلات تکمیلی با بالاترین کیفیت اظهارکرد: با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی تدریس دانشجویان دوره دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است و کلیه رؤسای واحدهای استان بر این موضوع به دقت نظارت کنند تا در راستای افزایش تعداد دانشجویان این مقاطع، کیفیت آموزشی لازم نیز تحقق یابد.

نظام آبادی بابیان اهمیت و حساسیت مقوله امتحانات اظهار کرد : برای بهتر برگزار کردن امتحانات می توان از اهرم های نظارتی و اهرم های تشویقی استفاده کرد واگرامتحانات به خوبی حضانت نشود می تواند خسارت معنوی سنگینی را وارد کند وحیثیت دانشگاه را خدشه دار کند .

رییس شورای دانشگاه آزاداسلامی استان ضمن تشکر از زحمات رؤسای واحدها ومراکزآموزشی استان، تلاش مجدانه و توجه کافی به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان مرکزی را خواستار شد.

بهرامسری رئیس دبیرخانه استان مرکزی گفت : «واحد ها برنامه ششم را مبنای حرکت واقدامات خود قرار دهند وپایان هرفصل مطابق برنامه ، میزان تحقق برنامه ، اختلاف وانحراف از برنامه ودلایل انحراف را هر سه ماه یکبار به استان گزارش کنند.

رئیس دبیرخانه استان مرکزی گفت: «بازدید کمیته های نظارت وارزیابی استان از واحدها ومراکزآموزشی استان آغازشده است.»

در ادامه جلسه اعضای شورای دانشگاه استان پیرامون دستور جلسه که با موضوعاتی همچون پیگیری و نهایی نمودن وضعیت زمین و ساختمان های فاقد سند واحدها ومراکزآموزشی ، بررسی آخرین وضعیت پایان کار ساختمان واحدهای استان ، بررسی اقدامات انجام شده در بخش ساها در واحدهای استان ، بحث و تبادل نظر پیرامون بخشنامه(موضوع:متنوع سازی منابع درآمدی ومدیریت صرفه جویی هزینه ها به منظور ایجاد وحدت رویه در واحدهای استان) ،بررسی اقدامت واحدها در زمینه تولیدات گلخانه ای ، بررسی اقدامات واحدها در زمینه فعالیتهای سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان ، بررسی اقدامات واحدها در خصوص بازبینی پرداخت حق جذب اعضای هیات علمی، بررسی و تصمیم گیری در مورد نحوه پرداخت کارانه کارکنان واحدهای استانی،بررسی نقطه نظرات و تصمیم گیری در خصوص موضوع پایش واحدها در استان ،پیگیری اقدامات انجام شده توسط واحدها در خصوص بررسی وضعیت همکاری اعضای هیات علمی تمام وقت،نیمه وقت،بازنشسته یا شاغل در سایر دانشگاهها و موسسات ، بررسی اقدامات اجرایی واحدها با نگاه به مصوبات هیأت امنا و کمیسیون دائمی هیات امنای استان، بررسی وضعیت مطالبات اداره کل بهزیستی استان در واحدهای دانشگاهی ،بررسی میزان تطبیق علمکرد واحدهای استان با توجه به برنامه مدون پنج ساله ششم به بحث وتبادل نظر وتصمیم گیری پرداختند .

شایان ذکر است درپی مطرح شدن این موضوعات و بحث و تبادل نظر رؤسای واحدها، مقرر شد این موضوعات در استان جمع‌بندی، اولویت‌گذاری و مدون شود تا بدین وسیله اقدامات و پی‌گیری‌های لازم به طور سازمان‌یافته و هماهنگ بین واحدهای استان انجام شود .

20101

کد خبر: 653763

وب گردی

وب گردی