اجرای طرح پایلوت تصفیه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری در سال جاری

دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح پایلوت تصفیه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیروس ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: شیرابه‌های کنترل نشده و تولید شده از مواد زاید جامد در محل‌های دفن اثرات زیادی روی محیط زیست و سلامت انسان‌ها دارد، به همین دلیل امسال طرح پایلوت تصفیه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری را اجرایی خواهیم کرد.

او افزود: توسعه اقتصادی و افزایش سریع مواد مصرفی باعث ازدیاد پسماند می‌شود که تولید این مواد در سال‌های اخیر بحران‌های زیست محیطی عظیمی را در جوامع بشری به وجود آورده و امروزه به عنوان یکی از چالش‌های عمده شهرهای بزرگ محسوب می‌شود.


به گفته ابراهیمی، مدیریت نامناسب پسماندها باعث آلودگی‌های زیست محیطی مانند بوی ناخوشایند، منظره نامناسب، رشد و تکثیر حشرات و انتقال انواع بیماری‌ها می‌شود.


او گفت: عمده ترین مشکل در این حوزه مکان دفن پسماند شهری، شیرابه تولید شده در اثر تجزیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مواد آلی و یا از منابع خارجی مثل زهکش آبهای سطحی، آب باران، آبهای زیرزمینی که واردپسماند می‌شوند، است.


دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، حمایت از طرح پایلوت تصفیه بهینه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری یکی دیگر از اولویت‌های سال جاری ستاد توسعه زیست فناوری است.
20103

کد خبر: 654168

وب گردی

وب گردی