دادستان ترکیه خواستار حبس ابد برای «دمیرتاش» شد

دادستان ترکیه بدنبال تصویب طرح سلب مصونیت برخی از نمایندگان مجلس این کشور خواستار زندان بلند مدت برای رهبر حزب دموکراتیک خلق ها شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دادستان ترکیه خواهان دو بار مجازات حبس ابد برای «صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب کردی دموکراتیک خلق های ترکیه شد.

جمهوریت نوشت، این درخواست در پی تائید مصوبه لغو مصونیت سیاسی و قضایی شماری از نمایندگان مجلس ترکیه از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مطرح شده است.

این مصوبه در پی حضور چند نماینده از حزب دموکراتیک خلق ها در مراسم تشییع جناره اعضای پ.ک.ک از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه تحت عنوان لایحه لغو مصونیت قضایی نمایندگان حامی تروریسم به مجلس ارجاع شده بود.

صلاح الدین دمیرتاش مصوبه یاد شده و ادعانامه دادستان ترکیه را به نوعی انتقام سیاسی اردوغان از وی ارزیابی کرد و گفت: در صورتیکه در یک دادگاه عادل و منصف محاکمه شود، از این اتهامات تبرئه خواهد شد.

«باکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه اخیرا اعلام کرد که ۱۱۷ پرونده مرتبط با لغو مصونیت قضایی و سیاسی ۱۵۲ نماینده مجلس این کشور به دادستانی ها ارجاع شده و ۱۵۲ نماینده از کل ۵۵۰ نماینده پارلمان ترکیه باید در برابر دادستانی حاضر شوند.

302302

کد خبر: 654882

وب گردی

وب گردی