یادداشت رویا تیموریان برای «بیگانه»

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بعد از تماشای نمایش «بیگانه» نوشته آلبرکامو، تلاش گروه اجرایی نمایش برای تبدیل یک رمان به متن نمایشی را کار بسیار دشواری توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نمایش، رؤیا تیموریان از بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش «بیگانه» که این روزها به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه رفته، گفت: تبدیل رمان به یک متن نمایشی به ویژه آثار آلبرکامو در بطن خود فلسفه غریبی دارد. و فکر می‌کنم گروه اجرایی نمایش «بیگانه» در دراماتورژی و مونتاژ رمان بیگانه کامو زحمت فراوانی کشیده که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در دراماتورژی و بازخوانی رمان‌های نویسندگان صاحب نامی چون کامو لطمه نخوردن کاراکترها، عصارها و چکیده رمان است که همین کار دقت زیادی می‌خواهد که خوشبختانه آقای دلخواه دراماتورژ و کارگردان نمایش به همراه گروه بازیگران با دریافت درست از فلسفه متن بیگانه اتفاقات بسیار خوبی را روی صحنه رقم زدند که نتایج ثمربخشی را برای مخاطب به همراه داشته است. به هر حال به گروه اجرایی نمایش یک خسته نباشید ویژه می گویم که نمایش قابل‌توجهی را در تالار چهارسو روی صحنه برده‌اند.

نمایش «بیگانه» نوشته آلبرکامو و کارگردانی مسعود دلخواه نیز هر روز ساعت 21 با مدت زمان 100 دقیقه و قیمت بلیت 25 هزار تومان در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت. رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمدرضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه،، سارا نجفی، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند بازیگران این اثر نمایشی هستند.

505502

کد خبر: 655345

وب گردی

وب گردی