توزیع بسته‌های غذایی برای خانواده‌های نیازمند در شب‌های قدر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برپایی محافل قرآنی در واحدهای دانشگاهی را فرصتی مغتنم برای پیوند فضای علم و دانش با فضای معنوی ماه مبارک رمضان دانست.

به گزارش ایسکانیوز به آنا، دکتر سید طه هاشمی، از برنامه‌های شب‌های قدر سخن گفت و برپایی محافل قرآنی در واحدهای دانشگاهی را فرصتی مغتنم برای پیوند فضای علم و دانش با فضای معنوی ماه مبارک رمضان دانست.

او ادامه داد: «امسال نیز بنا بر سنت هرساله در ماه مبارک رمضان بخشنامه مربوط به برنامه‌های ویژه این ماه از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه تبیین و به واحدها و مراکز آموزشی سراسر کشور ابلاغ شد و خوشبختانه تاکنون روند مطلوبی طی شد است.»

به گفته او، در برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آئین شب‌های باشکوه قدر با حضور عموم مردم در حال برگزاری است که شور و حال معنوی این شب‌ها را دوچندان کرده است.

آنطور که هاشمی گفته است، همزمان با لیالی‌قدر بسته‌های غذایی تهیه شده از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف تحویل خانواده‌های نیازمند می‌شود.

به گفته هاشمی، تشکیل ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد دانشگاهی، برگزاری دوره‌های آموزشی احکام، روزه و نماز، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و... از برنامه‌هایی است که در این ایام در دستور کار واحدها و مراکز آموزشی قرار دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این نکته که در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فضاسازی مناسبی برای استقبال از این شب‌ها صورت گرفته است گفت: «واحد علوم و تحقیقات، واحد تبریز و واحد کرمانشاه ازجمله واحدهایی هستند که برای شب‌های قدر مراسم ویژه‌ای تدارک دیده‌اند و واحد مشهد و زاهدان ازجمله واحدهایی هستند که مراسم شب قدر در آنها برگزار نمی‌شود، اما این دو واحد در نظر دارند به بهانه این شب‌ها به ایتام، محرومان و مستمندان کمک کنند.»

20104

کد خبر: 656851

وب گردی

وب گردی