سامسونگ برای حسگر اثر انگشت یک پتنت جدید ثبت می‌کند

امروزه حسگرهای اثر انگشت جزو جدا نشدنی از تلفن‌های همراه هوشمند شده‌اند و اکثر شرکت‌های و مجموعه‌ی پیش‌رو در عرصه‌ی طراحی و تولید گوشی‌ ها از این تکنولوژی در محصولات‌شان استفاده می‌کنند.

  • به گزار شایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، البته الگوهای مختلفی برای استفاده از تکنولوژی حسگر اثر انگشت وجود دارد؛ خیلی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند حسگر اثر انگشت گوشی‌های‌شان روی کلید خانه در قسمت جلویی گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. حتما می‌دانید که کلید خانه پر استفاده‌ترین کلید در تمام تلفن‌های همراه هوشمند است. از طرفی تعدادی از تولید‌کننده‌های اسمارت‌فون‌ها از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و زیر دوربین اصلی استفاده می‌کنند و معتقدند این الگو برای کاربران می‌تواند جذاب‌تر و راحت‌تر باشد.

اما این‌طور که از پتنت‌ ثبت شده‌ی جدید سامسونگ برمی‌آید، قرار است این شرکت تحولی در زمینه‌ی سنسورهای اثر انگشت ایجاد کند. بر اساس تصاویر منتشر شده از پتنت جدید، سامسونگ قصد دارد حسگر اثر انگشت را در آینده‌ای نامعلوم به حاشیه‌ی بالایی گوشی‌هایش منتقل کند. همان‌طور که در تصویر هم می‌توانید ببینید، این دقیقا همان قسمتی است که انگشت اشاره یا هر انگشت‌دیگری از سمت جلوی گوشی به سمت پشت آن می‌لغزد و می‌تواند محلی مناسب برای ثبت اثر انگشتان کاربر باشد. این ایده از آن‌جا آمده که به اعتقاد طراحان سامسونگ تعداد بسیار زیادی از کاربران گوشی‌های‌شان را با سر پنجه‌های‌شان نگه می‌دارند و استفاده از این وضعیت برای براز کردن قفل گوشی یا هر عملیات دیگری که به حسگر اثر انگشت نیاز دارد می‌تواند کارآمد باشد.

البته بر اساس اطلاعات منتشر شده سامسونگ طرح دیگری را هم برای حسگر اثر انگشت محصولات‌اش در سر دارد. بر اساس این طرح جدید سامسونگ قصد دارد تا حسگر اثر انگشت محصولاتی را که روی کلید خانه قرار دارند، بزرگ‌تر از آن چیزی که الان در گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت استفاده می‌شود، بسازد؛ چیزی شبیه به کلید خانه‌ی محصولات اپل که آن‌قدر وسیع است که با یک بار گذاشتن انگشت روی آن می‌توان اثر انگشت را ثبت کرد. البته در حال حاضر تعداد زیادی از محصولات سامسونگ با یک بار لمس، اثر انگشت کاربر را ثبت می‌کنند؛ اما پیش از این کاربران مجبور بودند برای استفاده از حسگر اثر انگشت، انگشت‌شان را روی کلید خانه بکشند.

باید منتظر ماند و دید سامسونگ از ثبت این پتنت‌های جدید چه در سر دارد و چطور می‌خواهد معماری محصولات جدیدش را تغییر بدهد.

20101

کد خبر: 656998

وب گردی

وب گردی