این دلواپسان به نتیجه برنامه‌ای که ظاهرا خیلی سریع و بدون بررسی جوانب طراحی و اجرا کرده بودند، فکر نکردند و نمی‌دانستند روحانی و یاران او به خوبی از میزان پرداخت‌های دولت قبل آگاه هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ارمان،«باز نشو، کاری کنید این گره کورتر شود، قرار نبود برنامه تخریب به خودمان بازگردد و ...» این کلمات کنار هم چیده‌شده روایت موضوعات بحث این روزهای دلواپسان است که تصمیم داشتند به مانند همیشه با طرح یک موضوع قدیمی و نخ‌نماشده به تخریب منتقدان خود بپردازند، اما حواسشان نبود که این ترفند دیگر قدیمی شده است و برخی اوقات به خودشان باز می‌گردد که فیش‌های حقوقی نمونه آن است.

دلواپسان در این پروژه به دنبال آن رفتند تا دو پروژه را به صورت همزمان اجرا کنند: یعنی نخست اعتماد مردم به ویژه طبقه کم‌درآمد را نسبت به دولت کمرنگ کنند و از سویی هم اینگونه القا کنند که دولت احمدی‌نژاد برتر از دولت روحانی است که درنهایت می‌توان نتیجه گرفت تمام این تلاش‌ها برای تخریب روحانی و کاندیدای طیف میانه‌رو است. این دلواپسان به نتیجه برنامه‌ای که ظاهرا خیلی سریع و بدون بررسی جوانب طراحی و اجرا کرده بودند، فکر نکردند و نمی‌دانستند روحانی و یاران او به خوبی از میزان پرداخت‌های دولت قبل آگاه هستند. با افشا شدن پرداخته‌ای کلان در دولت قبل دلواپسان مجددا به اتاق تخریب رفتند و برنامه جدیدی تنظیم کردند که نخ‌نماتر از برنامه فیش‌های حقوقی بود و آن هم هجمه به آیت‌ا... هاشمی!

مصادره به مطلوب روزشمار از سوی دلواپسان

دلواپسان این‌بار سعی کردند که چنین القا کنند هاشمی به دنبال فریب صاحب‌نام‌ها برای ورود به عرصه انتخابات است و از کسانی هم دعوت می‌کند که دارای میزان رای کمتری از او در انتخابات هستند تا خودش پیروز بی‌چون و چرای هر رقابت انتخاباتی باشد. مشرق دیروز این چنین تقویم مواضع و دیدگاه‌های هاشمی را منتشر کرد که «سال ۱۳۷۲ مصادف می‌شود با برگزاری ششمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و دومین دوره نامزدی حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات؛ از نکات جالب این دوره، می‌توان به تعیین رقبای آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت و کاندیدای انتخابات توسط خودش اشاره کرد. درخاطرات وی در این باره آمده است: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۲: آقای محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن آمد و برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت کرد. گفتم ما به دنبال این هستیم که کسی به عنوان رقیب انتخابات درصحنه باشد؛ اگر بتواند این نقش را داشته باشد، خوب است. جهات منفی را هم تذکر دادم. سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۷۲: با دکتر عبدا... جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صحبت شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود تا صحنه بی‌رقیب نباشد. آقای عبدا... نوری وزیر کشور هم تلفنی از خالی بودن صحنه از رقیب در انتخابات اظهار نگرانی کرد که گفتم، قرار شده فردا دکتر جاسبی اسم بنویسد. شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۲: آقای احمد توکلی آمد. درباره علت نامزد شدنش توضیح داد و درباره شیوه تبلیغ مشورت کرد. به خاطر کمک به جدی شدن انتخابات و امکان رقابت انتخابات تشویقش کردم. آقای هاشمی در روز برگزاری انتخابات و پس از متوجه شدن ریزش آرای خود، از رقیب‌سازی به دست خود تلویحا اظهار افسوس می‌کند. جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۷۲: امروز انتخابات ریاست‌جمهوری داشتیم... برخلاف همه انتخابات‌های گذشته، این‌بار برای گرم‌ترشدن انتخابات، به دست خودمان رقیب درست کرده بودیم. به نظر می‌رسد مقدار زیادی از آرای من از دست می‌رود. یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۷۲: ساعت هشت و نیم صبح دفترم بودم. آمار قطعی انتخابات اعلان شد: ۱/۶۳ درصد من و بقیه، سه نفر دیگر؛ به نظرم آرایم کم و تلخ است. درخاطرات روز ۲۴ خرداد ۷۲: آقای غلامرضا فروزش وزیر جهاد سازندگی آمد. مقداری از تبلیغات و گستاخی آقای احمد توکلی انتقاد داشت و...».

دو تیر و یک سنگ!

منصفان و آگاهان به خوبی به بی‌مبنا بودن این پروژه تخریب آگاه هستند و باید به آنها خسته نباشید گفت، چرا که باز هم تیرشان به سنگ خورده است؛ این‌بار هم نه یک‌بار بلکه دوبار! دلواپسان در این گزارش سعی کرده بودند چنین القا کنند که هاشمی رقیب سرسخت و جدی برای رقابت قبول نمی‌کرده است و به تشویق برخی افراد برای گرم کردن انتخابات می‌پرداخته است که در پاسخ به این سیاه‌نمایی باید بار دیگر به گزارش یک رسانه مراجعه کرد که گرایش و مشی آیت‌ا... هاشمی را مورد تایید قرار نمی‌دهد و در گزارشی که ظاهرا هدفش هجمه به هاشمی است، خاطرات او در ۱۰ خرداد را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: « آقای عبدا... نوری، وزیر کشور اطلاع داد که نطق آقای احمد توکلی، کاندیدای ریاست‌جمهوری، برای تلویزیون اشکال مقرراتی دارد و کسب تکلیف کرد؛ گفتم سعی کنند حل شود و پخش کنند. در راه خانه از تلویزیون ماشین شنیدم که وزارت کشور اعلان کرده نطق با قانون منطبق نیست و برای اصلاح پخش نمی‌شود. به خانه آمدم. به آقای نوری گفتم که بهتر است همین امشب پخش شود که با یک ساعت تاخیر پخش شد. هاشمی در روایت از روز انتخابات ریاست‌جمهوری به رای‌آوری دور از انتظار رقبایش اشاره کرده و نوشته است مقدار زیادی از آرای من به دلیل رقیب‌تراشی از دست رفته که این امر برای جو دادن به انتخابات محتمل بود. » و در بخش پایانی این گزارش هم اعتراف شده است که « در این دوره از انتخابات احمد توکلی، عبدا... جاسبی و رجبعلی طاهری رقبای اکبر هاشمی‌رفسنجانی بودند، با این تفاوت که توکلی یک رقیب جدی بود با نطق‌های آتشینی در مخالفت و انتقاد از عملکرد دولت پنجم و بی‌عدالتی اقتصادی و اجتماعی، ناکارآمدی سیاست‌ها و مدیریت‌ها، امتیازطلبی و تجمل‌گرایی مقامات دولت، و کم‌اعتنایی آنان به مشارکت سیاسی مردم، سیاست‌های ایدئولوژی‌زدایی و رفاه‌طلبی دولت اول هاشمی را به چالش می‌کشد.» بنابراین پر واضح است که هاشمی نه تنها از حضور افراد دارای رای پایین درانتخابات استقبال نکرده است، بلکه حتی با علم به اینکه توکلی دارای رای بالایی است، موانع تبلیغاتی او را رفع کرده است.

اصولگرایان و مخالفت با تعدد کاندیدا!

از سوی دیگر دلواپسان در موضوع دیگری هم ضایع شدند و مشخص شد تفکر گرم کردن انتخابات با درخواست کاندیداتوری از سوی سایرین در میان اصولگرایان رواج بیشتری دارد. چند روزی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باقی مانده بود که اسفندیار رحیم مشایی از یاران نزدیک احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره چرایی حضورش درانتخابات اظهار داشت که برای گرم کردن انتخابات آمده و ثبت‌نام کرده است! البته ریشه بدبینی نسبت به ثبت‌نام درانتخابات برای پرشور کردن آن ریشه در تفکر بزرگان جریان اصولگرایی دارد؛ چنانکه آیت‌ا... یزدی در نهمین کمیسیون مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری گفت: حدود ۸۰۰ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۸۸ نفر به این مجلس راه می‌یابند، بر این اساس این تعداد زیاد کاندیداها به نظر می‌رسد اهداف دیگری را دنبال می‌کند. پس از او هم آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه از آمار بالای ثبت نام‌کنندگان ابراز تاسف کرد و این افزایش را «زحمت‌ساز» توصیف کرد، آنجا که گفت: متاسفانه آمار ثبت نامی‌ها چه در خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا رفته است. سوال ما این است که آیا همه کسانی که برای انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند خود را مجتهد می‌دانند؟ یا کسانی که حتی یک صفحه به زبان عربی نمی‌توانند قرائت کنند، با چه انگیزه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند؟ چرا این طور این افراد زحمت درست می‌کنند. در نهایت مشخص شد که دلواپسان پس از ناکامی در پروژه فیش های حقوقی در پروژه تخریب انتخاباتی هاشمی هم ناموفق بودند و تصور می‌شود چراغ اتاق تخریب آنها حالا حالاها روشن نشود!

205/201

کد خبر: 657559

وب گردی

وب گردی