نگارش سریال «دنگ و فنگ روزگار» به نیمه راه رسید

حسن وارسته تاکنون 13 قسمت از فیلمنامه 26 قسمتی مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» را تحویل داده و مشغول نگارش 13 قسمت بعدی این اثر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی، حسن وارسته، نویسنده مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» با اعلام ادامه نگارش این اثر گفت: سیناپس همه قسمت‌های این سریال نوشته شده و 13 قسمت هم تحویل داده شده است. این روزها مشغول نگارش بقیه قسمت های این مجموعه هستم. قصه با یک خط اصلی در کل مجموعه شکل می گیرد اما در هر اپیزود داستان به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قصه مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» قابلیت بسیاری دارد، به همین دلیل 26 قصه دیگر برای این مجموعه طراحی کرده‌ایم که اگر قرار شد فصل دوم این مجموعه هم نوشته شود، قصه ها آماده باشد.

این نویسنده درباره قصه «دنگ و فنگ روزگار» توضیح داد: داستان درباره یک خانواده اهل چالشتر است. تا اینکه رازی باعث کوچ اجباری آنها به تهران و سکونت در یکی از مناطق بومی و حاشیه ای پایتخت می شود. سرپرست خانواده خدمات فنی سیار دارد و به این واسطه متوجه داستان زندگی خیلی از خانواده ها می شود.

وارسته عنوان کرد: در واقع مشاغلی هستند که ناخودآگاه با مردم در مراوده اند و مردم در بخشی از اطلاعات و اسرار زندگی خود را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار می دهند، همچون معمار، شیشه بر، تعمیرکار و... که به خانه مردم می آیند و در جریان برخی مسایل قرار می گیرند. این دیدگاه باعث شد تا ایده ورود به داستان خانواده این سریال به گونه ای متفاوت در ذهنم شکل بگیرد. البته این خانواده نخ تسبیح قصه است و خرده قصه ها هم با این خانواده بی ارتباط نیستند. ضمن اینکه نگاه من برای نگارش این مجموعه طنز اجتماعی است.

این نویسنده درباره دیگر ویژگی های متن افزود: داستان «دنگ و فنگ روزگار» تقریبا به صورت اپیزودیک جلو می رود. یک شاخه و پایه کلی دارد و با همان بازیگران ثابت در هر قسمت ماجرایی مستقل نیز طی داستان دنبال می شود. همچنین موضوع و قصه سریال به مناسبت خاصی مربوط نیست و در هر زمانی قابل پخش است.

وی درباره تعدد کاراکترها تصریح کرد: کاراکترهای این مجموعه به لحاظ خرده قصه ها زیاد است و همین کار را به لحاظ تولید و نگارش با سختی های زیاد همراه می کند.

این نویسنده با اشاره به اینکه در مجموعه دنگ و فنگ روزگار به موضوع اهمیت خانواده توجه شده، عنوان کرد: فضای این مجموعه خانواده محور است و در آن به حفظ سنت ها و باورهایی که در دوره گذار به مدرنیته کمرنگ شده تاکید شده است. خانواده رکن اساسی جامعه است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

سریال «دنگ و فنگ روزگار» به سرپرستی حسن وارسته به روش کارگاهی با همکاری نویسندگان جوان امیر شاداب، جواد حبیب پور و سولماز غلامی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می آید.

508502

کد خبر: 658702

وب گردی

وب گردی