تشدید اقدامات امنیتی در تاسیسات نفتی کویت

کویت اقدامات امنیتی را در تاسیسات نفتی خود تشدید می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز از دوحه، خالد السوسی سخنگوی رسمی شرکت ملی نفت کویت (کی ان پی سی) روز یکشنبه (١٣تیر ماه) گفت که این شرکت اقدامات و تدابیر امنیتی را در تاسیسات نفتی با هماهنگی وزارت امور داخلی تقویت می کند.

این در حالیست که وزارت امور داخلی کویت امروز دوشنبه (١٤ تیر) اعلام کرد: نیروهای امنیتی در عملیاتی، چند توطئه حمله گروه تروریستی داعش را به اهدافی از جمله انفجار مسجد شیعیان و ساختمان این وزارتخانه را در تعطیلات عید فطر خنثی و شماری از تروریست ها را بازداشت کرده اند.

السوسی افزود: طرح های گسترده امنیتی برای حفاظت از تاسیسات و امکانات نفتی با حمایت نیروهای ارتش و پس از هماهنگی با وزارت امور داخلی و نهادها و سازمان های امنیتی وابسته به آن، به اجرا گذاشته خواهد شد.

در حمله تروریستی یک سال پیش یک مهاجم سعودی وابسته به گروه داعش به داخل مسجد شیعیان در شهر کویت، دستکم ٢٧ نمازگزار به شهادت رسیدند که نخستین حمله از این نوع در این کشور عربی صادر کننده عمده نفت در حوزه خلیج فارس بود.

کویت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که روزانه سه میلیون بشکه نفت خام تولید می کند، سه پالایشگاه با ظرفیت کل ٩٣٠ هزار بشکه در روز دارد.

601/607

کد خبر: 659073

وب گردی

وب گردی