رهبر حزب استقلال انگلیس استعفا کرد

نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال انگلیس که نقش مهمی در حمایت از کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی اخیر داشته، از این سمت استعفا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال انگلیس در سخنانی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: من تصمیم گرفته ام تا از رهبری حزب استقلال انگلیس کناره گیری کنم. پیروزی کمپین خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی به این معناست که بلندپروازی سیاسی من به‌دست آمده است.

به گزارش تسنیم وی در ادامه تصریح کرد: هر کسی جانشین دیوید کامرون به‌عنوان نخست وزیر بریتانیا شود باید یک حامی بلندمدت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باشد و قول بدهد که برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مذاکرات را ادامه دهد.

فاراژ گفت: من روند مذاکرات مجدد در بروکسل را مانند یک عقاب زیر نظر خواهم داشت و مرتبا در پارلمان اروپا در این باره صحبت خواهم کرد.

فاراژ پیش از این نیز در سال های 2009 و 2015 میلادی از رهبری این حزب کناره گیری کرده بود، ولی بعداً تصمیم گرفت تا به عنوان رهبر آن باقی بماند.

وی قول داده است که این‌بار نظرش را تغییر ندهد و روی تصمیمش برای استعفا مصمم خواهد بود.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه‌پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده‌اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده‌اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسماً زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می‌شود.

دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه‌پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.

300300

کد خبر: 659226

وب گردی

وب گردی