انتظار می رفت دولت زودتر از رقبا در رابطه با فیش های حقوقی اقدام کند

محمود صادقی نماینده مردم، تهران ری و شمیرانات

به رغم انتقادهایی که به دولت دارم فکر می‌کنم که دولت توانسته است در مورد فیش‌های حقوقی به خوبی عمل کند. انتقادم از این جهت است که انتظار می‌رفت قبل از آنکه چنین موضوعاتی از جانب رقبا مطرح شود خود دولت به این کمی و کاستی‌ها توجه ‌کند و آنها را تصحیح نماید.
اما جای تقدیر دارد که دولت یازدهم و شخص آقای روحانی هیچ خط قرمزی را برای افراد متخلف در نظر نگرفتند و مانند حرف بی‌مبنا و بی‌پایه رئیس‌جمهور سابق که می‌گفت وزرا و معاونین خط قرمز من هستند، عمل نکردند و شجاعانه با افراد متخلف برخورد کردند.
رئیس‌جمهور در نامه خود با شجاعت و صداقت اعلام کرده است که با متخلفین برخورد می‌کند. امیدواریم همه بدنه دولت خود را ملزم به انجام آن چیزی که ایشان در آن نامه آورده‌اند، بکنند و در نهایت چنین پیگیری‌هایی به یک رویه جهت مبارزه با فسادهای اداری تبدیل شود.
انتظار ما این است که دولت این موضوع را به یک فرصت تبدیل کند و پیگیری‌های اینچنینی فقط منحصر به حقوق‌ها نباشد. متاسفانه به تدریج در نظام جمهوری اسلامی شاهد ایجاد فاصله طبقاتی بودیم. اگر این پیگیری‌ها ادامه پیدا کند فاصله طبقاتی مشکلاتی شبیه به آن از بین خواهد رفت.

در شفاف‌سازی و پیگیری مساله فیش‌های حقوقی و موضوعاتی مانند آن شبکه‌های اجتماعی نقش اثرگذاری داشتند. به طور کلی فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم موفق و موثر بودند. تاثیرگذاری و عمق نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان و جامع مخاطب فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست. امیدواریم با رسمیت شناختن چنین جامعه‌ای از اطلاع‌رسانی‌های فضای مجازی استفاده بهتری شود و کمی‌ها و کاستی‌ها جبران شود.

کد خبر: 661555

وب گردی

وب گردی