انتصاب فرمانده جدید ارتش ترکیه

رسانه های ترکیه از تسلیم شدن رهبر کودتای نظامی این کشور و همچنین انتصاب رئیس جدید ستاد مشترک ارتش خبر می دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه از انتصاب «اومیت دوندار» به‌عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش خبر داد. وی فرمانده بخشی از ارتش ترکیه است که استانبول را تحت کنترل دارد.

به گزارش مهر، از سوی دیگر اعلام شده رهبر کودتا خود را تسلیم نیروهای ویژه ارتش کرده است و این پایان کودتا است به نظر می رسد روند کودتا در ترکیه متوقف و در حال بازگشت به عقب هستند.

شماری از نیروهای ارتش ترکیه اواخر شب گذشته با حضور گسترده در سطح شهرهای استانبول و آنکارا، مراکز اصلی این کشور از جمله ساختمان رادیو و تلویزیون را تحت کنترل خود درآوردند.

خبرگزاری ها به نقل از مقامات ترکیه اعلام کرده اند که کودتای نظامی شکست خورده و ۳۰۰ نفر بازداشت شده اند.

کودتای نظامی در حالی در ترکیه رخ داد که چند ساعت بعد از این واقعه این کودتا با شکست مواجه شد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بعد از ورودبه فرودگاه استانبول- فرودگاهی که چند ساعتی در کنترل کودتاچیان بود- گفت: عاملان کودتا مجازات می شوند.

وی تصریح کرد: این شورشی علیه وحدت کشور بود. کسانی که کودتا را رهبری کردند افسرانی دون پایه هستند که در ارتش جایی ندارند. ارتش ما ارتش شفافی است. برخی نمی خواهند ترکیه متحد باشد. این گروه کوچک به اهداف خود نمی رسد. این گروه با دولت و ملت ترکیه در واقع می جنگند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما با قدرت به کار خودمان ادامه می دهیم و نمی گذاریم این گروه کوچک به اهداف خود برسد. ملت با آمدن در خیابانها از دولت ترکیه حمایت کرد. از ملت ترکیه تشکر می کنم. ملت هوشیار و متحد است. ملت به حضورشان در خیابان تا برچیده شدن بساط کودتاچیان و شورشیان ادامه می دهند.

اردوغان یادآور شد: نیروهای نظامی باید به پادگانها باز گردند. اینکه چه کسانی در این شورش دست داشتند در آینده آشکار خواهد شد.

300300

کد خبر: 662127

وب گردی

وب گردی