نمایندگان کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چه گفتند؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های خود در سفر به استان کرمان در جلسه هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این استان شرکت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای این جلسه که تمام 10 نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از عملکرد این معاونت در مجلس شورای اسلامی ارائه داد و گفت: در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی شانزده راهبرد در دانشگاه مصوب کردیم که در مجلس شورای اسلامی پیگیری شوند. تمام این راهبردها برای ایجاد یک تعامل اثربخش بود از جمله پیگیری مطالبات دانشگاه در بحث تحصیلات تکمیلی ، بومی گزینی و قوانینی که در این باره مد نظر بود. که این طرح ها حمایت بالای 80% نمایندگان را به همراه داشت.

دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تشکر از اقدامات دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: واحد کرمان، واحد موفقی بوده و از این بابت از دکتر میرزاده تشکر می کنم چرا که اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام داده است.

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر با تقدیر ازفعالیت های ارزشمند و ماندگار و سوابق اجرایی و عملی دکتر میرزاده و فعالیت های معان پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده باعث پیشرفت توامان دانشگاه و کشور شده و به واسطه هماهنگی و تعاملی که دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این دانشگاه با وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه ها بوجود آورده بر توانائیهای این مجموعه افزوده شده است.

حسن پور با اعلام این که نمایندگان استان علاقه مند هستند که تعاملات خود را با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از سرمایه های این استان بیشتر کنند، افزود: تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودند اما با رویکرد مدیریت فعلی اکثر این واحدها جانی دوباره گرفتند.

اسدی نماینده شهربابک دیگر نماینده ای بود که در این جلسه سخن گفت، وی با بیان این که شهربابک شهری تاریخی است و از نظر نیروهای با استعداد در سطح بالایی قرار دارد که نیاز به توسعه رشته ها متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیای این منطقه وجود دارد، افزود: بسیاری از رشته ها به ویژه حوزه علوم پزشکی کرمان در سطح بالایی قرار دارد. همچنین شهر کرمان نیز ظرفیت های زیادی دارد بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به واسطه وجود این ظرفیت ها اقتصاد دانش بنیان را در این شهرستان گسترش دهد.

انارکی محمدی نماینده رفسنجان و انار نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: سال 61آیت الله هاشمی رفسنجانی با حمایت معنوی امام خمینی (ره) این دانشگاه را بنیان نهاد و با توجه به سابقه ای که این دانشگاه ازنظر استادان ، دانشجویان و فعالیتهای علمی دارد دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به افتخاری برای نظام است. وی در ادامه افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه ویژه ای به استان کرمان داشته باشد چرا که بنیانگذار این دانشگاه و رئیس فعلی آن از افتخارات استان کرمان هستند.

در ادامه این جلسه بختیاری نماینده بافت ، ارزوئیه و راور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در توسعه کشور و استان کرمان داشته و ما امیدواریم بتوانیم در آینده هماهنگی بین شهرستان بافت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را بیشتر کنیم.

نیکزادی پناه نماینده بم ، نرماشیر و فهرج نیز گفت: دکتر میرزاده قوت قلبی برای مناطق استان کرمان است وامیدواریم در مدتی که به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند شهرستانهای این استان شاهد تحولات و توسعه بیشتری باشد زیرا نیروهای مستعدی در این استان وجود دارد.

او به پیشینه تاریخی شهر بم و وجود ظرفیت های بالقوه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم تحصیلات تکمیلی در این منطقه بیشتر گسترش داده شود، همچنین با وجود مجتمع های خودروسازی در این شهرستان و ظرفیت های زیاد میراث فرهنگی انتظار داریم رشته های مرتبط با این حوزه ها نیز در دانشگاه آزاد اسلامی بم دایر شود.

امیری نماینده زرند وکوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز گفت: واحدهای بسیار زیادی در زمان مدیریت دکتر میرزاده توسعه پیدا کردند که واحد زرند یکی از آنها بود.

او افزود: همچنین در زمینه تحصیلات تکمیلی رشد خوبی را در استان شاهد بودیم البته امیدواریم تحصیلات تکمیلی بیشتر گسترش داده شود زیرا این استان ظرفیت های بسیار بالایی در این زمینه دارد.

حمزه ای نماینده کهنوج ، رودبار ، قلعه گنج نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: رسالت رسول اکرم (ص) بر دوش شما نهاده شده است تا بتوانید در جهت علم و دانش قدم بردارید. دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا نقش خود را بخوبی ایفا کرده است و رنکینگ علمی بین المللی این دانشگاه نشان از نقش آن در توسعه علمی کشور دارد.

نماینده کهنوج در ادامه سخنان خود از نقش واحد دانشگاهی حوزه نمایندگی خود هم سخن گفت و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج از جمله دانشگاههایی است که زیان ده نیست و شایسته است توجه بیشتری به این واحد دانشگاهی شود.

او گفت: از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا دارم یک مرکز رشد در واحد کهنوج راه اندازی شود تا این مرکز رشد بتواند به رفع محرومیت در این منطقه کمک کند.

کمالی پور نماینده جیرفت و عنبرآباد نیز در این جلسه گفت: بومی سازی در دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد تا تعداد دانشجویان غیر بومی این واحد دانشگاهی کم شود و ما در حال حاضر با تعدادی پرسنل مازاد مواجه هستیم که از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا دارم ترتیبی اتخاذ کنند این تعداد کارمند در سایر واحدها ماموریت پیدا کنند و یا شرایط مناسبی برای بازخرید ایشان ایجاد شود.

کمالی پور در پایان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کرد با توجه به کمبود بودجه این واحد دانشگاهی با مبلغی موافقت شود تا از صندوق مشترک واحدها برای پرداخت سنوات و بازخریدی کارمندان اقدام شود.

او ادامه داد: بحث دیگر، موضوع پرداخت حقوق افراد بازنشسته یا در حال بازنشستگی است که از دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا دارم حقوق این افراد از 3% صندوق بیکاری دانشگاه پرداخت شود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر هیات رئیسه دانشگاه، دکتر محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور ، پورابراهیمی نماینده کرمان و راور، امیری نماینده زرند و کوهبنان (رئیس مجمع نمایندگان) ، حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر ، اسدی نماینده شهربابک ، انارکی محمدی نماینده رفسنجان و انار ، بختیاری نماینده بافت ، ارزوئیه ، رابر ، کمالی پور نماینده جیرفت ، نیکزادی پناه نماینده بم ، نرماشیر ، فهرج و حمزه نماینده کهنوج 10 نماینده ایی بودند که دراین جلسه حضور داشتند.

20104

کد خبر: 662134

وب گردی

وب گردی