توضیحات ظریف پیرامون روند اجرای برجام

وزیر امور خارجه ایران پیرامون روند اجرای برجام توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه پیرامون روند اجرایی شدن برجام گفت: هم مذاکرات برجام سخت بود و هم اجرای آن، در طول یک سال گذشته ما با چالش‌های زیادی در زمینه سیاست خارجه مواجه بودیم.احساس من این است با درایتی که در تمام کشور و مقام معظم رهبری وجود داشت برجام کشور را از شرایط بسیار ناگواری نجات داد و به شرایط بهتری رساند.

هیچ توافق بین‌المللی صدرصدی نیست

وزیر امور خارجه اظهار داشت: هیچ کدام از توافقات بین‌المللی صد درصدی نیست، اما برجام هم از نظر چارچوب و هم در بسیاری از موارد به جز یک موضوع در حوزه بانکی که در گزارش سه ماهه سوم به مجلس ارائه خواهد شد بسیار موفقیت‌آمیز بود.


بازگشت فعالیت نفتی ایران به حالت قبل از تحریم‌ها

ظریف با اشاره به صادرات نفت در دوران پسابرجام تصریح کرد: اگر برجام نبود امروزه صادرات نفت ما به صفر رسیده بود اما فعالیت نفتی ما اکنون به حالت قبل از تحریم‌ها بازگشته است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: احساس من این است علی‌رغم برخی جوسازی های داخلی، برجام به موضوع قابل دفاعی دست یافته است.



برجام نمره قبولی گرفت


رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه برجام از نظر عزت مردم ایران، مقاومت و حقوق مردم ما در برابر کسانی که عادت داشتند به حقوق دیگران احترام نگذارند نمره قبولی گرفت، تصریح کرد: در دنیا از هر کسی پرسیده شود که توافق برجام به نفع چه کسانی است، هیچکس به شما نخواهد گفت که این توافق علیه دولت و ملت ایران است.

ظریف اظهار داشت: ما در توافقی نمره قبولی گرفتیم که ایران در یک سوی گود و شش ابرقدرت جهان در سوی دیگر قرار داشت.

205/201

کد خبر: 662280

وب گردی

وب گردی