تولید نفت ایران در خلیج فارس افزایش یافت

با راه اندازی یک سکوی نفتی در میدان نفتی ابوذر، تولید نفت ایران در میدان های دریایی خلیج فارس افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز،از برنامه های ایران برای افزایش تولید نفت، بالابردن میزان تولید میدان های نفتی خلیج فارس است که به دلیل کیفیت مطلوب، مشتریان زیادی دارد.
توسعه میدان های جدید با اولویت مخازن مشترک، افزایش ضریب برداشت و تعمیر چاه ها و سکوهای فعال از شیوه های کشورمان برای افزایش تولید محسوب می شود.
بر این اساس، وزارت نفت به نقل از مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش بیش از ١٢ هزار بشکه ای تولید نفت در میدان ابوذر خبر داد.
سعید حافظی با تشریح جزییات این افزایش تولید، گفت: با راه اندازی دوباره سکوی AA در میدان نفتی ابوذر، تولید نفت این میدان بیش از ١٢ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: سکوی AA از مجموعه سکوهای مجتمع نفتی ابوذر در منطقه نفتی خارگ است که با نصب لوله انعطاف پذیر زیر دریا، اتصال به سکوی اصلی AB و باز کردن چاه های تولیدی این میدان، مجدد در مدار تولید قرار گرفت و به این ترتیب بیش از ١٢ هزار بشکه در روز به تولید نفت خام میدان ابوذر افزوده شد.
به گفته این مقام مسوول، تولید سکوی AA میدان ابوذر از چندی پیش به علت بروز اشکال در خط لوله زیردریایی آن از مدار تولید خارج شده بود که با جابجایی یک خط لوله انعطاف پذیر و اتصال آن به تاسیسات موجود، تولید از این سکو دوباره از سرگرفته شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از استقرار یک دکل حفاری در میدان اسفند خبر داده و گفته بود: با اجرای عملیات تعمیر و حفاری چاه ها، تولید نفت و گاز از این میدان افزایش می یابد.
حافظی افزوده بود: عملیات استقرار دکل در ١٩ خردادماه امسال با موفقیت اجرا شد و قرار است هفت حلقه چاه میدان اسفند تعمیر و منجر به افزایش تولید از میدان شود.
به گفته وی، با اجرای این عملیات، تولید نفت میدان اسفند، در مجموع ١٠ هزار بشکه و تولید گاز آن پنج تا ١٠ میلیون فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت.
میدان نفتی ابوذر از میدانهای منطقه عملیاتی خارگ در خلیج فارس به شمار می رود که در جنوب غربی و در فاصله ٧٦ کیلومتری از جزیره خارگ واقع شده است.

607602

کد خبر: 662981

وب گردی

وب گردی