٤ میلیارد مترمکعب گاز در استان خوزستان مصرف شد

بخشهای خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاههای استان خوزستان در سه ماه نخست امسال بیش از چهار میلیارد و ٦٠ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا،مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از حجم گاز مصرفی استان به صنایع بزرگ از جمله نیروگاهها، پتروشیمی، صنایع فولاد، پالایشگاهها و شرکتهای سیمان اختصاص یافته است.

سید ناصر حسینی نژاد ادامه داد: در سه ماه امسال دو میلیارد و ٧١٦ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنایع، ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنایع و ٤٨ میلیون مترمکعب گاز نیز در بخش تجاری مصرف شده است.

وی با اشاره به نقش موثر گاز در تامین برق کشور بویژه استان خوزستان افزود: یکی از مصرف کنندگان عمده گاز در این استان، نیروگاههای زرگان و رامین اهواز و همچنین پتروشیمی بندر امام هستند که در این فصل تولید برق را بر عهده داشته و برای رفاه مردم میکوشند تا خاموشی کمتری ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در ادامه به بخشی از پروژه های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه گازرسانی به یکهزار و ٦٠٠ خانوار شهری و روستایی استان خوزستان با ١٣٢ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

به گفته حسینی نژاد، در قالب این پروژه ها، گازرسانی به ٢٦ روستای شهرستان رامشیر در دستور کار قرار گرفته که با بهره برداری از آن ٨٠٠ خانوار این منطقه از مزایای گاز برخوردار می شوند.

حسینی نژاد با بیان این که برای اجرای این پروژه ٨٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود، افزود: در قالب این پروژه، ٨٤ کیلومتر شبکه گاز اجرا و ٨٠٠ مورد انشعاب نیز نصب می شود.

وی در ادامه درباره پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بهبهان گفت: برای گازرسانی به هشت روستا و یک شهرک صنعتی در شهرستان بهبهان در مجموع ٣٨ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

607/602

کد خبر: 663285

وب گردی

وب گردی