فعالیت 16 نشریه دانشجویی در واحد اردبیل

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: انتشار نشریات و ویژه نامه های فرهنگی از اولویت های این معاونت بوده و در حال حاضر 16 نشریه دانشجویی در این واحد فعال هستند.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه شیخلوند گفت: به دلیل کمیت بالای نشریات واحد اردبیل یک نفر از سه نماینده نشریات کشوری از واحد اردبیل انتخاب شده است.

او از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی را به برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و عمومی دانست و افزود: کارگاهه ای آموزشی هر ترم به صورت مستمر برای اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار می شود.

شیخلوند گفت: کارگاه های تفسیر سوره حدید، تفسیر سوره حجرات، مهارت های دهگانه زندگی، مشکلات و چالش های جوانان، کلاسهای فوق برنامه خبر نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، مقاله نویسی، تدوین خبر و ... را از جمله برنامه های آموزشی این معاونت معرفی کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی با تاکیر بر اینکه برای تمامی مناسبت ها، برنامه فرهنگی داریم، بیان کرد: برگزاری جشنواره های هنری و ادبی، اجتماعی و فرهنگی ، سلسله نشست ها و میزگردها، برگزاری مسابقات قرآنی و مذهبی، برپایی نمایشگاههای مختلف در زمینه های عفاف و حجاب، مواد مخدر و ... از جمله این برنامه ها است.

او برگزاری مسابقات قرآن و عترت را از برنامه های ثابت و همه ساله واحد دانست و گفت: این مسابقات برای اساتید، کارکنان و دانشجویان به صورت جداگانه و شفاهی و کتبی و پژوهشی برگزار می شود که در مسابقات امسال یک هزار نفر شرکت کننده داشتیم که 142 نفر برنده معرفی و 30 میلیون جایزه اهدا شد و 22 نفر هم به مسابقات کشوری راه یافتند.

گواهی نامه های فارغ التحصیلی در عرض 2 ساعت صادر می شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه گواهی نامه های فارغ التحصیلی در عرض 2 ساعت صادر می شود، گفت: تاکنون بیش از 50 هزار گواهی نامه فارغ التحصیلی در این واحد دانشگاهی صادر شده و روزانه حداقل 50 نفر در این خصوص مراجعه کننده داریم.

او با اشاره به فعالیت دفتر مشاوره ای دانشگاه گفت: مشاوران این دانشگاه که بیشتر از اعضای هیات علمی واحد هستند، در زمینه های حقوقی، روانپزشکی، روانشناسی و تربیتی به اساتید، کارکنان، دانشجویان، خانوادهایشان خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

شیخلووند با اشاره به اینکه خدمات مشاوره ای در خوابگاههای دانشگاه نیز انجام می شود، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل 2 خوابگاه با ظرفیت 1500 نفر وجود دارد که هر دو ملکی هستند.

او افزود امکانات مناسبی برای این خوابگاه تدارک دیده شده که از جمله این خدمات می توان به کافی نت، سالن ورزشی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف و ... اشاره کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد اردبیل بودجه تخصیصی به تخفیقات دانشجویی را 5/0 درصد معرفی کرد و گفت: تخفیقات دانشجویی شامل دانشجویان کم بضاعت، بی بضاعت، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دو دانشجو و آنهایی که مقام های علمی و ورزشی کسب کرده اند، می شود.

او زمان صدور کارت های دانشجویی را بعد از ثبت نام و انتخاب واحد ذکر کرد.

20104

کد خبر: 663570

وب گردی

وب گردی