جمعی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، مواد و متالورژی، صنایع و ... دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگرد های ایران) بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، زهره محمدی زنوزق رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد کرج ضمن اعلام این خبر گفت: با هماهنگی هایی که با مسئولین شرکت پنها و ابلاغ آمادگی دانشگاه آزاداسلامی واحد کرج جهت همکاری علمی و معنوی با این شرکت به عمل آمد، زمینه ایجاد همکاری های این دو سازمان از قبیل: معرفی اختراعات اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و نیز امکان سنجی استفاده از این اختراعات در صنعت هوا و فضا و بهره گیری از نظرات کارشناسان شرکت پنها فراهم آمد که طی مکاتبات صورت گرفته پروژه بازید دانشجویان از شرکت مذکور عنوان شده و مثبت ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در این بازدید مهندس رزاقی از اساتید گروه مهندسی مکانیک واحد کرج و از کارشناسان شرکت پنها، مهندس قضاتی از کارشناسان برجسته شرکت پنها و کاپیتان میر آفتاب سر خلبان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه توضیحات و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با روند تعمیرات اساسی هلیکوپترهای مختلف که در این مرکز صورت می­گیرد، دانشجویان را همراهی کردند.

محمدی ادامه داد: در ابتدای این بازدید کاپیتان میر آفتاب توضیحاتی از تاریخچه شرکت و اطلاعاتی درباره انواع هلیکوپترهای نظامی و غیرنظامی، دسته‌بندی آنها، کاربردها و ... به دانشجویان ارائه داد و سپس با همراهی مسئولین حاضر بازدید از کارگاه‌ها آغاز شد.

وی افزود: در این بازدید 5 ساعته دانشجویان واحد کرج ازکارگاه تعمیرات گیربکس‌های هلیکوترهای سبک و سنگین، خط تعمیر و مونتاژ هلیکوپتر بل-212 و بل-214، آشیانه تعمیرات هلیکوپترهای سنگین همچون بوئینگ اچ-47 شنوک و میل 17 4، باند پرواز شرکت پنها ، کارگاه تعمیرات ملخ (blade)، کارگاه کالیبره کردن ملخ بازدید کردند و همچنین از موزه شرکت پنها و آشنایی با دستاوردهای این شرکت طی سالیان اخیر نیز بازدید داشتند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد کرج ضمن تشکر از کلیه کسانی که در این بازدید اعضای این باشگاه و دانشجویان واحد کرج را همراهی کردند، افزود: در هر مرحله، بازید مسئولین حاضر به پرسش‌های دانشجویان پاسخ می دادند و در نهایت بازدید کنندگان با اهدایی شرکت پنها که شامل تالیفات ارزشمند کارشناسان این شرکت بود بدرقه شدند.

20101

کد خبر: 664182

وب گردی

وب گردی