نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: جمهوری اسلامی از طرح های مرتبط با تقویت دموکراسی و حمایت از مردم سوریه حمایت می کند، اما در این راستا باید به دسایس و نقشه های دشمنان توجه ویژه ای داشت.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به سفر استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به ایران، گفت: به طور حتم جمهوری اسلامی در حمایت از مردم و دولت قانونی سوریه مصمم بوده و هیچ سیاست و استراتژی خود را در این حوزه و پشتیبانی از دموکراسی تغییر نمی دهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقدامات آمریکا و همپیمانانش برای مبارزه با تروریسم، ظاهری، تبلیغاتی و عوام فریبانه است، افزود: آمریکا از هر گروهی حتی گروه های تروریستی که منافعش را در منطقه تأمین کند، حمایت کرده و این نشان دهنده رویکرد دوگانه این کشور در مسئله بحران سوریه است.

وی با اشاره به تفاهم روسیه و آمریکا برای انجام عملیات های مشترک ضدگروه های تروریستی، تصریح کرد: به نظر من این دو کشور تفاهم لازم را در این مسیر نداشته و قطعا این رویکرد با شکست روبه رو می شود.

سلیمی ادامه داد: خوشبختانه ارتش سوریه با همراهی نیروهای مردمی و نیروهای حزب الله به توفیقات بسیاری دست پیدا کرده و هم اکنون تروریست ها در محاصره قرار گرفته اند و این مسئله موجب خشمگین شدن آمریکا و حامیان گروه های تروریستی شده است. حال ایالات متحده به دنبال نجات این گروه ها از وضعیت موجود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از طرح های مرتبط با تقویت دموکراسی و حمایت از مردم سوریه حمایت می کند، اما در این راستا باید به دسایس و نقشه های دشمنان توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: حال در شرایط کنونی سفر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به ایران با هدف همراه کردن ایران با طرح امریکا برای مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه است، اما به نظر من جمهوری اسلامی مانند گذشته نسبت به این اقدامات، هوشیارانه عمل می کند.

آسوشیتدپرس در خبری از سفر قریب‌الوقوع استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به ایران خبر داد و نوشت هدف از این سفر، اطمینان از همکاری ایران با طرح مشترک «روسیه - آمریکا» در مورد سوریه است که هفته پیش در مسکو آماده شده است.

201/201

کد خبر: 666287

وب گردی

وب گردی