عزم آذربایجان برای پیوستن به دالان انرژی شمال-جنوب

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان آمادگی این کشور را برای پیوستن به دالان انرژی شمال-جنوب و ایجاد شبکه انرژی واحد ایران-آذربایجان-روسیه اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتینگ، ناطق علی اف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان آمادگی فنی این کشور را برای پیوستن به سیستم انرژی شمال-جنوب که شبکه انرژی ایران و روسیه را به هم متصل می کند، اعلام کرد.

علی اف در مقاله ای که در رسانه های رسمی جمهوری آذربایجان به چاپ رسید گفت: نشست ماه اوت سران جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران در جهت حل شماری مسائل انرژی، رسیدن به نتایج قطعی و نهایی کردن پروژه ایجاد دالان شمال-جنوب در آینده نزدیک موثر خواهد بود.

وی اعلام کرد که سران این کشورها اکنون در حال گفتگو برای تشکیل سریع یک گروه سه جانبه و فعالیت روی جنبه های سازمانی و فنی ادغام شبکه انرژی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان هستند.

وزیر انرژی این کشور افزود: با توجه به این که سیستم انرژی ایران و ارمنستان متصل به یکدیگر است، فعالیت سه جانبه روی جنبه فنی هماهنگ سازی عملکرد سیستم انرژی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان ادامه خواهد یافت و نشست بعدی در مسکو خواهد بود.

ارمنستان، گرجستان، ایران و روسیه در ماه دسامبر سال جاری یادداشت تفاهمی به منظور افزایش کنترل بر تبادل انرژی امضا کردند که یکی از مفاد این قرارداد ایجاد دالان انرژی شمال-جنوب بود و وزیران انرژی این چهار کشور در ماه آوریل توافق کردند که این طرح را در سال ٢٠١٩ میلادی ایجاد کنند.

607/601

کد خبر: 666373

وب گردی

وب گردی