جدیدترین کتاب علی باباچاهی منتشر شد/باباچاهی: مولف با عینکی دیگر پدیده های حاضر را قرائت می کند

تازه ترین اثر علی باباچاهی با عنوان «قشنگی دنیا به همین است» منتشر شد.

علی باباچاهی شاعر در گفتگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر گفت: مجموعه شعر «قشنگی دنیا به همین است» روز گذشته منتشر شده است.

وی ادامه داد: این کتاب از سوی انتشارات دریچه بالاخره بعد از هفت-هشت ماه منتشر شده است البته این انتشارات به هیچ وجه تعللی نورزید، حتی من ترجیح می دادم این کتاب در پاییز منتشر شود زیرا فرصت بهتری برای دیدن و خرید کتاب است، اما خب ناشر تصمیم گرفت که در این زمان منتشر شود و این را به فال نیک می گیرم.

باباچاهی اظهار داشت: این شعرها مربوط به دوره هایی است که شامل بعد از دو کتاب اخیرم هست. پیش از این دو کتاب شعرم با نام‌های «اتاق بر آب راه می روم» از سوی انتشارات سرزمین اهورایی منتشر شد و در سال 95 مجموعه شعری با نام «آدم ها در غروب اسم ندارند» چاپ شد و کتاب اخیرم شعرهایی است که بعد از این دو سروده شده اند.

این شاعر درمورد محتوای این مجموعه نیز اظهار داشت: محتوا و معناها در عرصه هستی همیشه حی و حاضر هستند، یعنی مفاهیمی هستند که مربوط به همه دوران ها هستند، مثل عشق، آزادی، خوبی زیبایی، ظلم، شقاوت، فاجعه و ... آنچیزی که باید در کار یک شاعر تشخص خود را نشان دهد این است که مولف که همان شاعر می شود می بایست این مفاهیم را در عصری که زندگی می کند به خوبی رویت نماید، در هردوره ای با نگاهی دیگر و عینکی دیگر و با خوانشی دیگر دیده و قرائت کند.

وی ادامه داد: مثلا یکی از محورهای کارهای من در همین کتاب طنز است اما طنزی نیست که آدم را قاه قاه به خنده وا دارد بلکه ممکن است اخمی هم بر ئیشانی خواننده به وجود بیاورد. حتی طنز هم به عنوان یک عنصر همه دورانی در هر عصری تجلی و تعریف خاص خودش را دارد. من هم انتظار دارم در اشعار این کتاب تمامی این مفاهیم باز تعریف شده باشند و تجلی خاص و منحصر به مولف را داشته باشند.

502502

کد خبر: 666468

وب گردی

وب گردی