افزایش قیمت بنزین در کویت

کویت از ماه سپتامبر (١١ شهریور) قیمت بنزین را افزایش می دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز، به نقل از خبرگزاری کویت، دولت کویت روز دوشنبه (١١ مرداد) تصویب کرد که قیمتهای بنزین در این کشور نفتخیز حوزه خلیج فارس از ماه سپتامبر افزایش یابد.

انس خالد الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت، روز شنبه (٢٦ تیر ماه) پیش بینی کرده بود که قیمت های نفت خام با توجه به افزایش تقاضا و جذب مازاد عرضه در بازار که منجر به کاهش قیمت های نفت خام در دو سال گذشته شده است، تا دستکم سال ٢٠١٨ به دامنه ٥٠ تا ٦٠ دلار بر ای هر بشکه خواهد رسید.

قیمت های نفت از هنگام تغییر راهبرد اوپک در نوامبر ٢٠١٤ به اولویت دادن به فروش، برای بیرون راندن تولید کنندگان پرهزینه نفت از جمله برخی از تولید کنندگان نفت شیل صخره ای آمریکا از بازار، حدود ٤٠ درصد سقوط کرده است و بسیاری از تولید کنندگان شامل کویت در نتیحه دچار کسری بودجه شده وادار به کاهش هزینه هایشان شده اند.

به گفته الصالح، کویت از آغاز سال جاری (٢٠١٦) با حداکثر ظرفیت یعنی حدود سه میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند و می تواند ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز از منطقه معروف به بی طرف مشترک با عربستان سعودی، بر تولید خود بیفزاید.

به گفته سرپرست وزارت نفت کویت، شرکت های رویال داچ شل و بی پی توافقنامه هایی با کویت برای فعالیت در ذخایر نفت این کشور آغاز کرده اند که به این کشور برای دستیابی به هدف افزایش تولید و رساندن آن به چهار میلیون بشکه در روز تا سال ٢٠٢٠ کمک خواهد کرد.

وی در باره هزینه های توسعه و بهره برداری از میدان های نفتی رطقه توسط شل و برقان توسط بی پی یا مقدار نفت خامی که از هر یک از آن ها تولید خواهد شد، توضیح بیشتری نداد.

کویت تولید کننده عمده نفت و عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

607/602

کد خبر: 666694

وب گردی

وب گردی