برگزاری مراسم تودیع و معارفه سخنگوی وزارت خارجه

مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه و تجلیل از خبرنگاران عرصه سیاست خارجی امروز شنبه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در این مراسم عباس عراقچی معاون حقوقی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی، مجید تخت روانچی معاون اروپا، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، کاظم سجادپور رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری حضور داشتند.

ظریف در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه ای و جامعه دیپلماسی کشور گفت: این روز، روزی است که با شهادت شهید صارمی و همکارانشان در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف رقم خورده است .


وی گفت: امیدوارم که همدلی و همکاری که میان ما و جامعه رسانه بوده است همیشه برقرار باشد و منبع خیر و برکت برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع تودیع و معارفه سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از ابتدای مسئولیت در وزارت امور خارجه سه نفر از بهترین همکاران آشنا با رسانه این مسئولیت را به عهده گرفتند؛ خواهر محترم خانم افخم که امروز مسئولیت اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران در مالزی را بر عهده گرفتند. همچنین جناب آقای جابری انصاری که هم اکنون مسئولیت معاونت عربی آفریقا را دارند و جناب آقای قاسمی که چند هفته ای است درخواست بنده را پذیرفتند و مسئولیت بخش رسانه ای وزارت امور خارجه را به عهده گرفتند.

ظریف در ادامه با اشاره به درگذشت یکی از خبرنگاران پرتلاش حوزه رسانه کشورمان یاد وی را گرامی داشت و درگذشت او را به جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفت.
همچنین وزیر امور خارجه برای شهدای حج سال گذشته که در فاجعه منا به شهادت رسیدند از خداوند متعال علو درجات را مسالت کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان خرداد ماه سال جاری طی حکمی بهرام قاسمی را به‌عنوان دهمین سخنگوی وزارت خارجه و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه و جایگزین حسین جابر‌ی‌انصاری منصوب کرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات از طرف جامعه رسانه ای طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم با تقدیم لوحی از زحمات رییس دستگاه دیپلماسی و همکاران وی قدردانی کردند.

201/201

کد خبر: 667685

وب گردی

وب گردی