کشاورزان در مدت کوتاهی به پولشان می رسند

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال خرید جو از طریق بورس کالا انجام شد، بدین ترتیب که کشاورزان محصولات خود را در بورس عرضه کردند و ۴۸ ساعت بعد وجه آن را از بورس کالا دریافت می‌کردند؛ در اینجا اگر قیمت خرید جو کمتر از نرخ خرید تضمینی محاسبه شده باشد، دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی اکبر مهرفرد امروز در حاشیه پنجمین نشست هم‌اندیشی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی بیان داشت: از ۱۲هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت شده و ۵هزار میلیارد تومان هم از مطالبات آنها باقی مانده است.

وی همچنین درباره نحو خرید جو از کشاورزان تصریح کرد: امسال خرید جو از طریق بورس کالا انجام شد، بدین ترتیب که کشاورزان محصولات خود را در بورس عرضه کردند و ۴۸ ساعت بعد وجه آن را از بورس کالا دریافت می‌کردند.

مهرفرد تصریح کرد: در این شیوه در صورتی که قیمت خرید جو کمتر از نرخ خرید تضمینی محاسبه شده باشد، دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می‌کند.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰ هزار تن جو در بورس کالا معامله می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب تولید جو در کشور امسال عرضه از تقاضا پیشی گرفت، اما در حال حاضر تقاضا افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: کشاورزان هر کیلوگرم جو را با قیمت حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ تومان در بورس کالا عرضه می‌کنند و مابه‌التفاوت آن تا نرخ تضمینی را هم از دولت خواهند گرفت.

607/602

کد خبر: 668322

وب گردی

وب گردی