اختتامیه جشنواره ادبی محیط زیست فردا برگزار می شود/800 اثر متقاضی شرکت در مسابقه

رییس جشنواره ادبی محیط زیست درباره  لزوم برگزاری این جشنواره گفت: این نوع جشنواره برای اولین بار در کشور برگزار می شود در اصل هدفی که ما دنبال می کنیم این است که بیاییم از ظرفیت های ادبیات و زبان نرم و پرنفوذ ادبیات برای حل مشکلات محیط زیست استفاده کنیم.

عارف سپهری، رییس جشنواره ادبی محیط زیست و رییس کمیسیون محیط زیست سازمان عدالت و آزادی درخصوص برگزاری این جشنواره به ایسکانیوز گفت: این جشنواره در حوزه ادبیات و محیط زیست برگزار خواهد شد. موضوعاتی هم که مورد بررسی قرار می گیرند، آثار ادبی با مضمون محیط زیست هستند که از اسفند سال گذشته 94 فراخوان دریافت آثار را اعلام کرده ایم و تا آخر خرداد 95 این فراخوان ادامه خواهد داشت.

او در ادامه اضافه کرد: در این مدت بیش از 800 اثر از 30 استان کشور به دست ما رسیده که مراحل داوری آن به اتمام رسید و نتایج داوری هم به دبیرخانه اعلام شد.
سپهری ادامه داد: روز پنجشنبه همین هفته نیز مراسم تجلیل از برجستگان این حوزه را در چهار بخش برگزار خواهیم کرد. همه این اقدامات به نوعی صیانت از محیط زیست با محتوای جدید بوده است.

رییس جشنواره ادبی محیط زیست در ادامه به لزوم برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این نوع جشنواره برای اولین بار در کشور برگزار می شود در اصل هدفی که ما دنبال می کنیم این است که بیاییم از ظرفیت های ادبیات و زبان نرم و پرنفوذ ادبیات برای حل مشکلات محیط زیست استفاده کنیم. اگر بخواهیم به مشکلات محیط زیستی بپردازیم، بیان صورت مساله یک بخشی از جریان است و راهبرد است ولی در کنار بیان صورت مساله باید از عواطف و احساسات جامعه هم استفاده کنیم تا روی رفتار جامعه تاثیر بگذاریم. یک شعر یا چند خط نوشته ادبی لطیف و پر از احساس شاید به اندازه چند مقاله و کتاب در ذهن جامعه ماندگاری داشته باشد.
او در ادامه درباره محورهای برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره در 4 بخش داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، شعر و دلنوشته و دادنامه زیست محیطی برگزار می شود و فراخوان براساس این 4 بخش بوده است.
او در ادامه درباره استقبال از این جشنواره گفت: با توجه به اینکه سال اول برگزاری این جشنواره بوده استقبال خوبی صورت گرفته و بیش از 800 اثر در این مدت از 30 استان کشور به دست ما رسیده است.

502502

کد خبر: 668748

وب گردی

وب گردی