ولایتی: کوبا نشان داد که انقلاب متکی به خودشان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: اگر احیای ارزش‌ها نبود، آمریکایی‌ها کماکان آمریکای لاتین را حیات خلوت خود می‌دانستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا که امروز صبح برگزار شد، گفت: کوبا در حقیقت مرکز حضور انقلاب در آمریکای لاتین و احیای ارزش‌هایی که مختص آنجاست، تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: استقلال کوبا بخش عمده‌اش از اصول انقلابی‌تان نشأت گرفته است، اگر انقلاب کولی بالی و احیای این ارزش‌ها نبود آمریکایی‌ها کماکان آمریکای لاتین را حیات خلوت خود می‌دانستند، اما شما نشان دادید که به دنبال استقلال واقعی کشورهای آمریکای لاتین هستید.

ولایتی اظهار داشت: وزیر امورخارجه کشورمان در آینده‌ای نزدیک به کوبا سفر خواهد کرد و بدون همکاری ایران و کوبا نمی‌توان به آینده‌ دو کشور امید داشت، همچنین شما دیدید که بعد از ارتباطتان با آمریکا همچنان آمریکا دشمنی خود با کوبا را ادامه می‌دهد و خصومت‌های آنها نسبت به شما کم نشده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: ایران و کوبا در زمینه بهداشتی و ساخت واکسن و سرم همکاری خوبی داشتند و ما مطلع هستیم که کاسترو (فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا) شخصا در زمینه بهداشتی اقدام‌هایی انجام داد و توسعه آن را برعهده گرفت، البته کوبا در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت روابط ایران و کوبا بعد از انقلاب پیشرفت مثال زدنی بود که همچنان ادامه دارد و امیدواریم در آینده گسترش پیدا کند، گفت: کوبا استقلال طلبی خود را ادامه داده و با قدرت حفظ کرده است و همچنین نشان دادند که انقلاب کوبا متکی به خودشان است.

شایان ذکر است؛ فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا در طی این دیدار پیام رئیس جمهور کوبا را برای تقدیم به مقام معظم رهبری به ولایتی داد.

205/201

کد خبر: 669437

وب گردی

وب گردی