رئیس پارلمان ترکیه: اتحادیه اروپا ملت ما را تنها گذاشت

«اسماعیل قهرمان» خطاب به گروهی از اعضای پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حمایت از نظام دموکراتیک ترکیه شکست خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دیلی صباح، گروهی از قانونگذاران عضو پارلمان اروپا روز سه شنبه از ساختمان پارلمان ترکیه که در جریان کودتای پانزدهم ژوئیه تخریب شده بود، دیدن کردند.

به گزارش مهر، «اسماعیل قهرمان» رئیس پارلمان ترکیه در آنکارا میزبان این هیأت اروپایی بود. «کریستین موتونن» رئیس «مجمع پارلمانی برای سازمان امنیت و همکاری اروپا» نیز رهبری این هیأت چندملیتی را برعهده داشت.

موتونن اظهار داشت: «بارزترین علامت این کودتا بمباران پارلمان ملی است. ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا کودتای ترکیه را قویاً محکوم می نماییم». کریستین موتونن در ادامه افزود که «ما حمایت خود را از پارلمان، دولت و ملت ترکیه اعلام می کنیم».

اما رئیس پارلمان ترکیه خطاب به اعضای پارلمان اروپا گفت: «اتحادیه اروپا تصمیم گرفت بجای حمایت، ملت ترکیه را تنها بگذارد».

اسماعیل قهرمان در ادامه با ابراز نگرانی از پوشش رسانه ای غرب درباره کودتای نافرجام ترکیه اظهار داشت که برخی از اخبار مغرضانه رسانه ها، نظرات و پوشش های خبری واهی که از طریق رسانه های جمعی منتشر شد، ملت ترکیه را عمیقاً متأثر ساخت.

وی همچنین گفت: «آنچه ما از متحدان اروپایی انتظار داشتیم حمایت از تعهد و تعلق خاطر ملت ترکیه به دموکراسی بود. اما اتحادیه اروپا در حمایت از نظام دموکراتیک ترکیه شکست خورد».

300300

کد خبر: 670421

وب گردی

وب گردی