هشدار سازمان‌های امدادی درباره شرایط فاجعه بار پناهندگان در یونان

چندین سازمان امدادی و کمکی درباره شرایط فاجعه بار پناهندگان در اردوگاه های پناهجویان در یونان هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز نقل از هفته نامه "اشپیگل"، سازمان های کمکی شرایط اردوگاه های پناهندگان در یونان را بسیار بد ارزیابی کرده اند.

به گزارش تسنیم، سازمان خیریه "دیاکونی" یک سال بعد از نقطه اوج بحران پناهندگان شرایط پناهجویان در جنوب شرق اروپا را بسیار بد و گاهی اوقات فاجعه بار دانست.

"مارکوس کات"، هماهنگ کننده کمک های پناهندگان این سازمان خیریه در این باره اظهار داشت که بعد از بسته شدن مسیر بالکان تنها در یونان 57 هزار پناهنده گرفتار شده اند. جزایر یونان در حال حاضر با حدود 10 هزار پناهنده کاملا اشباع شده اند. ظرفیت پذیرش این جزایر حدود 8 هزار نفر است. بسیاری از پناهندگان در چادرها بدون برق و آب و در معرض خطرات سلامتی به سر می برند.

همچنین سازمان حقوق کودکان Save the Children نیز درباره شرایط وخیم پناهندگان روی جزایر دریای اژه یوانان هشدار داده است. با توجه به هجوم بالای پناهندگان ظرفیت پذیرش بسیار محدود است.

یکی از کارکنان این سازمان اظهار داشته است که مادران همراه نوزادان خود باید در چادرها بر روی زمین بخوابند. همچنین در برخی اردوگاه های پناهندگان آب نوشیدنی کافی و امکانات بهداشتی مانند توالت و دوش حمام وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد شمار پناهندگانی که به یونان آمده اند در مقایسه با جولای بیش از دو برابر شده است. از ابتدا تا اواسط جولای حدود 560 پناهنده به این کشور آمده اند و در همین دوره زمانی در آگوست تعداد آن ها به 1367 نفر افزایش یافت.

بر اساس اطلاعات سازمان Save the Children در حال حاضر بیش از 10.300 پناهنده در اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان به سر می برند که 3800 نفر از آن ها کودک هستند.

این سازمان حمایت کننده از کودکان از بروکسل درخواست کرده است که امکانات بیشتری را به منظور جلوگیری از بدتر شدن شرایط پناهندگان در یونان در اختیار آن ها قرار دهد.

303300

کد خبر: 670742

وب گردی

وب گردی