نماینده آمریکایی: ترامپ در حمایت از اسرائیل استوارتر از اوباما است

یک نماینده یهودی آمریکایی نامزد حزب جمهوریخواه را گزینه به مراتب بهتری از رئیس جمهور فعلی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، «لی زلدین»، نماینده جمهوریخواه آمریکایی از ایالت نیویورک که تنها جمهوریخواه یهودی کنگره نیز به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای با جروزالم پست تاکید کرد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا کنون در حمایت از اسرائیل به مراتب استوارتر از باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بوده است.

زلدین که در ماه می از ترامپ حمایت کرد گفت که نسبت به تعهده بلند مدت ترامپ نسبت به امنیت اسرائیل مطمئن است.

این سیاستگذار آمریکایی گفت: در مورد بسیاری از کشورهای منطقه شاهد شفافیت بیشتری از سوی ترامپ بوده‌ایم اما در مقابل در دوره رئیس جمهور فعلی عدم شفافیت دیده می‌شد.

وی در ادامه گفت: درحال حاضر سیاست خارجی رئیس جمهور در مواردی شبیه به این بوده که ما با اسرائیل همانند ایران و با ایران همانند اسرائیل رفتار می‌کنیم.

زلدین که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران و آزادسازی 400 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به شمار می‌رود دراین باره گفته بود: زمانی که توافقی مانند این انجام می‌شود انسان حقیقات با این سوال مواجه می‌شود که آیا رئیس‌جمهور کوچکترین اطلاعی درباره کاری که انجام می‌دهد دارد و یا اینکه از کارهای خود مطلع بوده و به سود تیم دیگری درحال تلاش است.

این نماینده یهودی درباره ترامپ و موضع وی نسبت به اسرائیل گفت: معتقدم ترامپ اسرائیل را به عنوان یکی از بزرگترین متحدان خود می‌داند و به تقویت روابط میان دو طرف متعهد است.

303300

کد خبر: 671434

وب گردی

وب گردی