توسلی: فضای سبز شهری تهران برای آموزش رایگان و همگانی کردن این ورزش مناسب است

فضای سبز شهری تهران برای آموزش رایگان و همگانی کردن وودبال جهت استفاده خانواده های تهرانی مناسب است.

امیر حمزه توسلی در گفت و گو با ایسکانیوز، درخصوص رشته ورزشی وودبال در ایران گفت: وودبال را می توان به دو بخش ساحل و چمن تقسیم کرد.دربخش چمن چند هفته گذشته در مسابقات کره جنوبی شرکت کرده ایم و موفق شدیم به مقام پنجم تیمی و طلای انفرادی را کسب کنیم و مجوز جهانی اولین مسابقات بین المللی وودبال ساحلی را دریافت کنیم و در حال حاضر منتظر مجوز کتبی فدراسیون جهانی هستیم. با توجه به آن محاسبه ای که انجام دادیم انتهای سال 95 یا ابتدای سال 96 این مسابقات را به میزبانی ایران برگزار خواهیم کرد که اولین دوره این مسابقات است.

وی ادامه داد: پنج نقطه ای که تا امروز برای میزبانی این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده اند عبارت اند از: کیش، قشم، مازندران، گیلان و چابهار که بعد از بررسی مسئولان یکی از این پنج نامزد به عنوان میزبان مشخص خواهد شد. در حال حاضر کمیته فنی ما در حال بررسی است تا بهترین میزبانی صورت بگیرد.

رئیس انجمن وودبال ایران افزود: این رشته ورزشی با با شاخص هایی که دارد بسیار جذاب است واز همه اقشار جامعه و در همه رده های سنی می تواند از آن استفاده کنند. تاکنون مشخص نشده چند تیم در این دوره از مسابقات شرکت می کنند، اما با توجه به اعلام فدراسیون جهانی مجمع وودبال خیلی از تیم ها اعلام آمادگی کرده اند.مسابقات وودبال مثل مسابقات گلف در دو حوزه تیمی و انفرادی عنوان می شود و الزام بر این نیست که کسانی که می خواهند شرکت کنند حتما باید به صورت تیمی باشند، علاقه مندان می توانند به صورت انفرادی هم از کشورهای مختلف شرکت کنند.

توسلی در خصوص مشکل اسپانسر برای این رشته ورزشی عنوان کرد: ورزشی در ایران داریم که مشکل اسپانسر نداشته باشد! ما نیازمند آن هستیم که در بخش خصوصی توجه جدی به ورزش وودبال داشته باشند.وودبال از بهترین شاخص هایی که دارد ، می تواند با کمترین هزینه ممکن برای بخش خصوصی خروج تبلیغات خیلی خوبی را داشته باشد اما متاسفانه توجهی به این موضوع و رونق بخش های اقتصادی نمی شود.من فکر می کنم با توجه به شاخص هایی که در هیات رئیسه مشخص می کنیم،شهرداری ها، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند چرا که رشد ما در این سه حوزه خواهد بود.به خصوص شهرداری ها به ما توجه ویژه تری داشته باشند. شهرداری تهران با توجه به این که زمین های که در اختیار دارد می تواند هم به ورزش کمک کند هم استفاده درستی از این فضاها داشته باشد. فضای سبز شهری تهران برای آموزش رایگان و همگانی کردن ورزش جهت استفاده خانواده های تهرانی مناسب است و طبیعتا بعد از آن بخش خصوصی و اسپانسرها هم بهتر در کنار ورزش قرار می گیرند.

604/602

کد خبر: 672060

وب گردی

وب گردی