جلسه آزاد اندیشی و انسان مداری از نگاه مولانا در واحد بابل برگزار شد

جلسه آزاد اندیشی و انسان مداری از نگاه مولانا ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سالن کنفرانس دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر حسن قلی پور، رئیس واحد بابل، مولانا را به لحاظ عرفان از بهترین شاخصه های علمی دانست و گفت: در وجود مولانا سرشار از معرفت و عرفان است ،در باب عرفان و شعر شهرت جهانی دارد.

رئیس واحد بابل بیان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همه أهل فضل و دانش هستند ،باید در فضای دانشگاه ازتوان علمی استادان استفاده بهینه کرد، هرچه توان داریم در شناخت مولودی تحقیق کنیم.

قلی پور افزود: اگر این گونه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در نشست های هم اندیشی دانشگاه انجام شود قابل تقدیر و یک ارزش است اعضای هیئت علمی نسبت به ارتقای سطح علمی خود تلاش کنند،برای تبدیل استادیاری به دانشیاری کاری علمی کاربردی و اصولی انجام دهید و هم ضمن حمایت و تشویق شما را کمک می کنیم.

سپس دکتر علی اکبر شوبکلایی عضو هیات علمی واحد بابل سخنران این جلسه به آزاد اندیشی و انسان مداری از نگاه مولانا پرداخت وگفت: ما در دوره و منطقه ای زندگی می کنیم که ویرانی وکشتار حاصل از جنگ ها هر روز اتفاق می افتد وبر آن افزوده هم می شود.بسیاری از این فجایع به ناحق با رنگ دینی به دنیا نشان داده می شود. بزرگان فرهنگ اسلامی همواره با این نوع رفتار های غلط مخالفت کرده و چهره پاک دین اسلام را نشان دادند.»

وی افزود: مولانا باستناد به قرآن و کلام پیامبر رحمت نشان می دهد که اسلام تنها دینی است که از حضور ادیان دیگر مضطرب نمی شود و به نبوت همه انبیاء اعتقاد دارد. البته میان انبیاء تفاوت مراتب هست ولی فرقی در مقصدشان نیست. پس اختلاف ظاهری میان ادیان توحیدی مثل اختلاف میان زبان هاست. و جنگ ها و نزاع ها نشانه عدم درک عمیق دین است. اگر رابطه میان انسان ها بر عشق و معرفت عمیق باشد اختلاف ها بر خواهد خاست.

عضو هیات علمی واحد بابل در پایان تأکید کرد: اگر جلسات این گونه به طور منظم تشکیل گردد و میان اساتید تضارب افکار به طور منطقی و دائمی صورت گیرد موجب پویایی وشادابی محیط دانشگاهی خواهد بود.

20101

کد خبر: 672880

وب گردی

وب گردی