دی‌میستورا خواستار توافق برای ارسال کمکها به حلب شد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد از همه طرفهای ذیربط در سوریه خواست که تمام تلاش خود را برای مشخص کردن مواضع خود در خصوص آتش بس در حلب تا روز یکشنبه به کار بندند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیا‌الیوم، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از همه طرفهای درگیر در سوریه خواست که روز یکشنبه بر سر ارسال کمکهای بشردوستانه به حلب به توافق برسند.

به گزارش تسنیم، وی در بیانیه‌ای گفت: در طول مدت آتش بس 48 ساعته، اولین کاروان حامل کمکهای بشردوستانه به حلب به دلایلی که به عوامل لجستیک مربوط می‌شود، از جاده الکاستیلو حرکت خواهد کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل درباره برخی واکنشهای منفی درخصوص طرح آتش بس در سوریه از جمله استفاده از جاده الکاستیلو به عنوان گذرگاهی امن برای ارسال کمکهای بشردوستانه به حلب، ابراز تاسف کرد.

دی‌میستورا از همه طرفهای ذیربط خواست که تمام تلاش خود را برای مشخص کردن مواضع خود در خصوص آتش بس در حلب تا روز یکشنبه به کار بندند.

وی افزود: این غیر قابل قبول است که بحران در اطراف مناطقی که آتش‌بس شامل آن خواهد بود، شدت یابد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: انتظار می‌رود که کمکهای سازمان ملل نیازهای 80 هزار غیر نظامی در حلب را بر آورده کند. سازمان ملل برای ارسال کمکها آماده خواهد بود و زمان در این خصوص امر مهمی است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه گفت که سازمانهای بشردوستانه وابسته به سازمان ملل متحد آماده کمک‌رسانی به مردم حلب هستند.

وی همچنین گفت که روسیه با آتش‌بس 48 ساعته در حلب موافقت کرده است، اما سازمان ملل منتظر تضمینهایی از طرفهای دیگر در میدان در این خصوص است.

از سوی دیگر بان ایگلاند دستیار دی میستورا گفت که جاده الکاستیلو بهترین و کوتاهترین راه برای ارسال کمکهای بشردوستانه به شرق حلب است.

مسکو با توجه به بحران انسانی وخیم در شهر حلب روز پنج شنبه گذشته برای برقراری آتش بس 48 ساعته در این شهر در هر هفته اعلام آمادگی کرد.

300300

کد خبر: 672955

وب گردی

وب گردی