نیمی از آلمانی‌ها مخالف تداوم صدارت مرکل هستند

در حالی که یک سال تا انتخابات برای تعیین تکلیف صدراعظمی و دولت آتی آلمان باقی است، یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نیمی از آلمانی‌ها مخالف تمدید صدر اعظمی آنگلا مرکل هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در حالی که رسانه‌ها از افزایش مخالفت‌‎های داخلی در آلمان با سیاست آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور در قبال افزایش پذیرش مهاجران خبر می‌دهند، نتیجه یک نظرسنجی در این کشور از کاهش اقبال عمومی برای تداوم صدراعظمی او حکایت دارد.

آنگلا مرکل که در زمان صدراعظمی «گردهار شرودر» وزیر محیط زیست آلمان بود، از سال 2005 تاکنون صدراعظم این کشور بوده و در صورت پیروزی حزب متبوعش (دموکرات مسیحی) ممکن است برای چهارمین دوره متوالی صدراعظم بماند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نتیجه نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد که 50 درصد از آلمانی‌ها مخالف رقابت او برای صدراعظمی او برای چهارمین بار متوالی هستند.

انتخابات پارلمانی فدرالی در آلمان سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

نظرسنجی مرکز «امنید» (Emnid) برای روزنامه «بیلد آم سونتاگ» حاکی از آن است که نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی مخالف صدراعظمی مرکل برای بار چهارم و 42 درصد حامی این موضوع هستند.

در نظرسنجی قبلی که به ماه نوامبر برمی‌گردد، 45 درصد حامی تکیه مجدد مرکل بر مسند صدراعظمی بودند و 48 درصد مخالفت کرده بودند.

300300

کد خبر: 673237

وب گردی

وب گردی