رییس مرکز طرح و برنامه سیما منصوب شد

معاون رییس سازمان در امور سیما، دکتر عبدالکریم خیامی را  به سمت رییس مرکز طرح و برنامه سیما منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سیما، با توجه به ساختار جدید مرکز طرح و برنامه سیما که بیانگر ارتقاء جایگاه این مرکز، نظارت محتوایی برنامه ها و پژوهش های بنیادین و کاربردی در سیما است، در حکم معاون سیما بر ساماندهی، هماهنگی و تقویت امور طرح و برنامه، ارزیابی و نظارت برنامه های حوزه سیما به منظور تحقق سیاست ها و اهداف رسانه ملی در مهندسی و مدیریت پیام تاکید شده است.

در این حکم به پیگیری برای تدوین نهایی ساختار مرکز، تدوین سیاست های محتوایی برنامه های سیما بر اساس راهبردهای رسانه و سیاست های کلان سازمان، تبیین اهداف و اولویت های برنامه های هر یک از شبکه ها و مراکز برنامه ساز سیما و تفکیک نقش آنها با توجه به مأموریت های تعریف شده، اشاره شده است.

ابلاغ سیاست ها، اصول و ضوابط تولید و پخش معاونت سیما به شبکه ها و مراکز برنامه ساز سیما، تهیه و تدوین شاخص های قابل اندازه گیری تولید به تفکیک طبقه و ساختار و همچنین تعامل با معاونت برنامه ریزی و منابع مالی سازمان در زمینه تهیه و تدوین راهبردها و سیاست های برنامه ها از دیگر تاکیدات معاون سیما به رییس جدید مرکز طرح و برنامه سیما، به شمار می رود.

همچنین تطبیق و بررسی تخصصی طرح های غیرنمایشی حوزه سیما و صدور مجوز تولید و ارزیابی مستمر و منظم برنامه های سیما و ارائه نتایج آن به معاونت و شبکه های مربوطه از دیگر موارد مورد اشاره شده در این حکم بود.

نیازسنجی پژوهش ها از نظر محتوا، ساختار، طبقه و هدف با همکاری شبکه ها و مراکز سیما؛ همچنین سفارش پژوهش و مطالعات مورد نیاز سیما به مرکز پژوهش و سنجش افکار و هماهنگی و تعامل روشمند با مدیریته ای طرح و برنامه شبکه ها و مراکز برنامه ساز از دیگر نکاتی بود که معاون سیما در حکم خود بر آن تاکید داشت.

گفتنی است دکتر سیدمرتضی میرباقری از زحمات دکتر محمدمهدی قاسمی در طول مدت تصدی آن اداره کل صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

508502

کد خبر: 673825

وب گردی

وب گردی