مذاکرات آلمان و فرانسه پیرامون فرآیند صلح در اوکراین

سران دو کشور آلمان و فرانسه قصد دارند در حاشیه نشست «جی ۲۰» در چین پیرامون اجرای مفاد مندرج در «پیمان مینسک» با یکدیگر بحث و گفتگو نمایند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که سران دو کشور آلمان و فرانسه قصد دارند در حاشیه نشست «جی ۲۰» در چین پیرامون اجرای مفاد مندرج در «پیمان مینسک» و حل و فصل مناقشه اوکراین با یکدیگر گفتگو نمایند.

به گزارش مهر، مرکل اظهار داشت: «ما می خواهیم از این نشست [جی ۲۰] برای انجام گفتگوهای دو جانبه و یا سه جانبه پیرامون موضوعات نگران کننده ای همچون سیاست مهاجرتی و یا موضوعاتی که تاکنون پیشرفت اندکی داشته اند مانند مناقشه اوکراین و روسیه و اجرای پیمان مینسک بهره ببریم».

گفتنی است که در آوریل ۲۰۱۴، مقامات کی یف برای سرکوب شبه نظامیان مستقل در منطقه دونباس در شرق اوکراین به اجرای عملیات نظامی دست زدند. اما در فوریه ۲۰۱۵، پس از مذاکرات انجام شده میان سران کشورهای روسیه،‌ آلمان، فرانسه و اوکراین در شهر مینسک پایتخت بلاروس طرفین بر سر انعقاد یک پیمان آتش بس [مینسک] به توافق رسیدند.

لازم به ذکر است که امتیازات مهم و کلیدی مندرج در پیمان مینسک شامل برقراری آتش بس، خروج تسلیحات سنگین از خط ارتباطی در شرق اوکراین، اصلاحات قانون اساسی از جمله عدم تمرکز قدرت در کشور و اعطای وضعیت ویژه به منطقه دونباس می شود.

300300

کد خبر: 674596

وب گردی

وب گردی