کاهش تعداد شهروندان فرانسوی که به داعش پیوسته‌اند

وزیر کشور فرانسه از کاهش چشمگیر تعداد شهروندان فرانسوی خبر داده که در سال ۲۰۱۶ میلادی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به خارج از این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد: تعداد شهروندان فرانسوی که در سال 2016 میلادی برای پیوستن به داعش سفر کرده اند، نسبت به سال قبل با کاهش زیادی روبرو شده است.

به گزارش تسنیم، فرانسه که بیشترین جمعیت مسلمانان اروپا را در اختیار دارد، مرکز مهمی برای اجیر کردن تروریست های داعش به شمار می رود. صدها شهروند فرانسوی از آغاز شکل گیری گروه تروریستی داعش، به این گروه ملحق شده اند.

کازنیو در سخنانی در جمع ماموران امنیتی در وزارت کشور فرانسه، گفت: تعداد شهروندان فرانسوی که برای پیوستن به داعش به خارج از کشور سفر کرده اند، 4 برابر کاهش داشته و تنها 18 فرانسوی در شش ماه نخست امسال برای پیوستن به داعش اقدام کرده اند. این رقم در مدت مشابه 2015 میلادی به بیش از 69 نفر رسیده است.

وی افزود: شکست های اخیر گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف، تاثیر زیادی بر کاهش تعداد شهروندان فرانسوی داشته که قصد پیوستن به این گروه را داشته اند. افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه نیز در این مساله نقش داشته است.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، هنوز 689 شهروند فرانسوی در گروه های تروریستی از جمله داعش عضویت دارند. از این تعداد 275 نفر زن هستند.

303300

کد خبر: 675919

وب گردی

وب گردی