ایفای نقش مراقبتی فرانسه در اجرای کامل قطعنامه

رئیس مجلس ملی فرانسه گفت: فرانسه نقش مراقبتی خود را پس از توافقنامه هسته ای به صورت کامل و با اجرای تمامی مفاد این قطعنامه ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، کلود بارتلون در نشست خبری مشترک با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیداری که با آقای ولایتی پس از دیدارهای متعدد با مسوولان جمهوری نظام داشتیم بسیار خوب بود و خوشحالم که امروز به اتفاق هیات همراه و سفیر فرانسه در ایران این دیدار صورت گرفت.

او بیان کرد: این فقط تاییدی بر دلایلی است که برای سفر به جمهوری اسلامی ایران داشتیم در دیداری با وزیر خارجه ایران انجام شد توانستیم در همکاری ها و پیوندهای دو کشور تایید کنیم

رئیس مجمع تشخیص فرانسه افزود: این دیدارها توجیهی بود برای ما به منظور این که مواضع ریاست جمهوری فرانسه را تایید کنیم برای این که جمهوری اسلامی ایران از تمامی جایگاه خود در صحنه بین المللی پس از امضای توافق هسته ای به وین برخوردار شدند.

بارتلون با اشاره به سفر روحانی به فرانسه گفت: دیدار رئیس جمهوری ایران پس از امضا توافق نامه وین از فرانسه که اولین کشور اروپایی دیدار کرد نمادی از همکاری هایی است که باید در آینده بیش از پیش گسترش پیدا کند.

او بیان کرد: فرانسه امروز مایل است نقش مراقبتی که داشت پس از موفقیت توافقنامه هسته ای امروز این نقش را با اجرای کامل تمامی مفاد این قطعنامه ایفا کند. درواقع از طریق اجرای مفاد قطعنامه با از میان برداشتن موانع فعالیت های بانکی و سرمایه گذاری در ایران می توانیم از بازگشت نقش ایران در منطقه کمک بگیریم و با این نقش آفرینی به مداخلات در منطقه پایان دهیم.

او تاکید کرد: نقش آفرینی ایران در منطقه و همکاری ما می تواند به آلامی که ملت های منطقه درگیر آن هستند پایان دهد و ما امروز توانستیم از تجربیات دکتر ولایتی استفاده کنیم و در گفت وگویی بسیار آزاد این تجربیات مطرح شد و نسبت به وضعیت کشورهای یمن، عراق، سوریه و لبنان این مواضع را به صورت اجماع نظر نزد مسوولین عالی رتبه ایران یافتیم که در هیات همراه وین این مسوولین نیز وجود دارد.

رئیس مجلس ملی فرانسه تاکید کرد: مطمئن هستیم جاذبه متقابل بین دو کشور وجود دارد که براساس ریشه های فرهنگی و تمدنی به ما اجازه خواهد داد همکاری هایی در جهت آینده جوانان و سرمایه گذاری و همچنین ورود شرکت های سراسر در ایران و مقابله با مسایل جهانی مقابله با تروریست بسیار کمک کنند و این برگ برنده ای است که جاذبه های فرهنگی دو کشور پیش روی ما می گذارد.

201/203

کد خبر: 675949

وب گردی

وب گردی